Plakáttörvény: megjött a reklámszövetség ajánlása

A Magyar Reklámszövetség közterületi tagozata elkészítette szakmai ajánlását a közterületi kampányok indításának szeptember 1-től életbe lépő egységesített folyamatára. Segítenek alkalmazkodni az uniós gyakorlathoz, a kormány által elfogadott új törvényekhez, valamint eligazodni a reklámetikai szabályok között.
Szabó Dániel, 2017. szeptember 8. péntek, 10:15

Az elmúlt időszakban több változás is érintette a közterületi reklámpiacot (többek között az óriásplakátokat, a megállóban látható citylightokat). A szabályozás ismertebb változása, a kormány által kezdeményezett, a politikai kampányokat korlátozó intézkedéscsomagja, melynek része, hogy a költségvetésből támogatott szervezetek nem hirdethetnek listaár alatt.

Rögzítették azt is, hogy a plakátkihelyezésről szóló szerződéseket a feleknek haladéktalanul el kell küldeniük az érintett hatóságnak, amely azt honlapján közzéteszi. Ha a szerződésátadás nem teljesül, akkor a hatóság két napon belül eltávolítja a plakátokat. A jogellenesen elhelyezett plakátokért 150 ezer forintos bírság szabható ki.

Emellett van egy másik szál is, amely a területkép-védelmi jogszabályokba került be. Ez pedig meghatározza, hogy csak önkormányzati engedéllyel helyezhetőek ki közterületre új reklámfelületek, míg négy év múlva már csak azok a felületek maradhatnak, amelyek 12 négyzetméter helyett csak 9 négyzetméteresek, ragasztani a plakátot nem lehet, csak közművelődési célú hirdetőoszlopra. A piacot jelentősebb mértékben utóbbi érinti, ebben segít kiigazodni az MRSZ: a szervezet elkészítette útmutatóját, ajánlását a hirdetőknek, mely a honlapjáról érhető el.

HOZZÁSZÓLÁSOK