A tervek szerint a közeljövőben az agglomerációban lévő települések fizethetnek azért, hogy a BKV buszai Budapesten kívül eső városokba is járjanak - mondta a főpolgármester az InfoRádióban. Tarlós István tarthatatlannak tartja, hogy az agglomerációban lévő települések használják Budapest oktatási és egészségügyi intézményeit, valamint a közösségi közlekedést, miközben ezekért semmit nem fizetnek. A főpolgármester hangsúlyozta: ez évente 30 milliárd forint veszteséget jelent Budapestnek, ez pedig nem tolerálható akkor, amikor ilyen rossz helyzetben van a főváros tömegközlekedése.

Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője azt mondta, támogatják a főpolgármester javaslatát, és belátta: Pest megye nem vette ki a részét az elmúlt húsz évben a közösségi közlekedésből.

Tarlós István arról is beszélt, hogy a BKV finanszírozása miatt van szükség az iparűzési adó jelenlegi 2-ről 2,5 százalékra való emelésére - ebből 40-45 milliárd forint bevételre számíthat a főváros. Néhány évig biztos, hogy szükség lesz erre az adóra - emelte ki a főpolgármester.

Horváth Csaba szerint ami a fővárosnak fél százalék adóemelés, az a budapestieknek 50 milliárd forintos adóteher. Kockázatosnak tartja az újabb adóemelést, mert a már nehéz helyzetben működő vállalkozásoknál veszélybe kerülhetnek a munkahelyek.

Tarlós István elmondta, hogy több terv is van, de várhatóan a Hungária körúton belüli zónán vezethetik be a gépjárműveknek a behajtási díjat 2013-tól. Ezzel kapcsolatban az MSZP-nek más elképzelése van a forgalomszabályozásra. A párt a teljes fővárosra bevezetné a díjat.

A főpolgármester arról is beszélt, hogy várhatóan a paraméterkönyvön is módosítani kell, de hogy milyen mértékben, azt nem tudta megmondani.