Félmilliárd forintot csoportosít át a kormány a Németh Lászlóné vezette Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) számára, hogy a NFM ki tudja fizetni az idei Forma-1-es Magyar Nagydíj jogdíját a jogtulajdonos-szervezőnek. Az idei ár 26,1 millió dollár, a szerződések szerint ez forintban számolva 5,9 milliárd forintos támogatást jelent - ám a teljes jogdíjra nincs pénz a NFM-nél. A 2012-es költségvetést 268 forintos euróval számolták ki, a kormány ugyan papíron ezt a tervezési számot decemberben 299 euróra emelte - ám idő hiányában ezt a módosítást már nem tudta átvezetni a költségvetési törvény kismillió tételén. Így a forintban szereplő devizakifizetések mind-mind téves számokat tartalmaznak. A célárfolyam felemelésekor egyúttal zárolták a stabilitási tartalékot - így makroszinten biztosították a devizakiadások fedezetét.

A Magyar Nagydíj költségeit a kezdetek óta a magyar állam, vagyis az adófizetők állják. Korábi években a költségvetésben a Forma-1 önálló költségvetési tételként szerepelt - ám az idei 26,1 millió dolláros tételt a Turisztika célelőirányzat 11 milliárd forintos keretében "rejtették el", hisz maga a Forma-1 magyar Nagydíj mint költségvetési kiadási tétel meg sem jelenik a 2012-es költségvetés szövegében - így maga a támogatás jogszerűsége is kérdéseket vett fel. A költségvetés tervezésekor 187,5 forintos dollárral számoltak, így a 26,1 millió dolláros díj 4,8 milliárd forintos kiadást jelentene - biztonsági tartalékkal együtt így öt milliárdot tervezhettek erre a célra. Minderről azonban egy szó sem derül ki a költségvetési anyagokból - csak az elmúlt évek gyakorlata után valószínűsíthető. Jelenleg azonban nem 187,5, hanem 227 forint a dollár árfolyama - így a 26,1 millió dolláros jogdíj jelenleg 5,9 milliárd forintos kiadást jelent. Emiatt emelte meg a kormány a turisztikai célelőirányzatot 500 millió forinttal, hogy a NFM, illetve a Hungaroring ki tudja fizetni a jogdíjakat. A Magyar Közlönyben megjelent határozat kifejezetten az árfolyamveszteségre hivatkozik - ezt jelöli meg a többlettámogatás indokául.

Az 5,9 milliárd forint rekord a magyar nagydíj történetében, eddig a csúcs 4,5 milliárd forint volt - ezt tavaly fizette a magyar állam. A 2000-2010 közötti mogyoródi verseny átlag évi hárommilliárdjába került az adófizetőknek, tavaly és idén azonban a forint gyengélkedése növeli a kiadásokat. Ráadásul a megállapodás szerint az évek előrehaladtával a dollárban kifejezett jogdíj is emelkedik: míg 2002-ben a Bernie Ecclestone befolyása alatt lévő Formula One Managament 10,3 millió dollárt kapott, ez a díj idén már 26,1 millió dollár és 2016-ra 34 millió dollárra emelkedik.

Az 500 millió forint forrása a költségvetés általános tartaléka, amit az Orbán-kormány átkeresztelt rendkívüli kormányzati kiadásokra. A tartalék mértékét a parlament idén 100 milliárd forintban határozta meg. Az összeg rendkívül magas, a megszokott érték közel duplája - a kormány így is próbált tartalékot képezni a költségvetési kockázatokra. Eddig a százmilliárdos tételből rendkívül keveset költött a kormány - a Napi Gazdaság Online számítása szerint a mostani döntéssel együtt is még 94,9 milliárd van a tartalékban. Idén a legnagyobb tétel, amit a tartalékból kivettek, a Malév csődjével kapcsolatos 2 milliárd forint - amiből a jegytulajdonosok egy részét kártalanították, de 1,4 milliárd jutott kulturális és művészeti alapítványok támogatására is.