A lap birtokába került dokumentumban rögzítettek szerint a szabálysértést észlelve a közterület-felügyelők csak akkor alkalmazhatják a távolléti helyszíni bírságot (thb), ha kerékbilincselésre nincs kapacitás. Először tehát az ügyeleten kell érdeklődni afelől, hogy tudnak-e jönni a bilincselők, és amennyiben igen, megérkezésükig biztosítani kell a helyszínt. Ez az utasítás a Magyar Nemzet megállapítása szerint számos jogszabályt sért. Egyrészt a felügyelőknek kötelességük lenne azonnal és önállóan intézkedniük szabálysértés esetén. Másrészt a közterület-felügyeletről szóló törvény kimondja, hogy a lehetséges intézkedések közül azt kellene választani, amelyik az érintettre a legkevesebb korlátozással, sérelemmel vagy egyéb szankcióval jár. A kerékbilincs alkalmazása azonban a legvégső és legdrágább büntetés kiszabását jelenti, noha a közterület-felügyelőknek mérlegelési lehetőségük van a szabálysértések elbírálásában. A cikk szerint a vezetői utasítás hátterében az állhat, hogy - nem hivatalos információk szerint - a Fővárosi Közterület-felügyeletnek napi 4-500 ezer forintos bevétele származik a kerékbilincselésből. Ez pedig éves szinten több mint százmillió forintot jelent.