A központi rendszer legkésőbb 2019 decemberében kezdi meg működését, ahhoz mind az országos, mind az elővárosi, regionális és helyi személyszállítási szolgáltatások csatlakoznak.

Az egységes elektronikus rendszer nemcsak a visszaéléseket csökkenti a jegyekkel és a bérletekkel, és átláthatóvá teszi az utazási kedvezmények igénybevételét, de segítséget nyújt a menetrendek összehangolásához is - olvasható a változtatás indoklásában.

A módosítás lehetőséget ad a közlekedésszervezőknek közösségi autóbérlő rendszer bevezetésére, a közösségi kerékpáros rendszer mintájára.

Könnyebbé válik a különböző közlekedési módok közötti átszállást lehetővé tevő - úgynevezett intermodális - csomópontok építését is. Ezen csomópontok körét a kormány rendeletben határozza meg a jövőben, építtetőjük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely ingyenesen vagyonkezelője is lesz a beruházásokhoz megszerzett állami ingatlanoknak.

A vagyonátadást a közműfejlesztések és az önkormányzati fejlesztések terén is lehetővé teszi a módosítás.

A törvény biztosítja, hogy a közlekedési beruházások során kitermelt nyersanyag nem kerül ki a magyar állam tulajdonából, annak fel nem használt részét más beruházásoknál lehet hasznosítani.

A kerékpárutak gyors megvalósítása érdekében is speciális szabályokat fogalmaz meg a törvény.

A légügyi szektort is érinti a változás: a repülőorvosi központok éves felügyelete címén megállapított díjtételeket összevonják, csökkentik.

A külföldön lévők a külképviseleteken juthatnak hozzá a vezetői engedélyek cseréjéhez szükséges igazolásokhoz, a közúti gépjárművezetők pályaalkalmassági vizsgálatánál pedig ismét biztosított lesz a fellebbezés lehetősége.

Címlapkép forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.