Fel kell készülni arra, hogy a költségvetésnek kell majd helytállnia a Gyurcsány-Bajnai-kormányok, illetve az MSZP-SZDSZ-vezetés alatt elkövetett, a 4-es metróberuházást és az Alstom-járműbeszerzést érintő szabálytalanságokért. A kormány várakozásai szerint a korrupciós botrány miatt az elszámolt uniós pénzek egy részét vissza kell majd fizetni. A költségvetés átszabását is megkezdték, de emiatt nem kerülhet veszélybe semmilyen, családokat érintő támogatás, bér- és nyugdíjkifizetés, sem a közszolgáltatások biztosítása - közölte Banai.

A 4-es metró körüli korrupciós ügyet az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) tárta fel, jelentésüket januárban hozták nyilvánosságra. A vizsgálat során kiderült, hogy 167 milliárd forintot "elloptak, elcsaltak, vagy nem megfelelően használtak fel", ezért több büntetőeljárás is folyamatban van. Ennek következményeként Magyarországgal szemben az Európai Bizottság akár 60-70 milliárd forintos pénzügyi korrekciót is megállapíthat. Ez az összeg nagyjából akkora, mint a családi pótlék négy hónapra vonatkozó vagy a gyes több mint egész évre tervezett előirányzatával egyezik meg - érzékeltette Banai Péter Benő.

A kormány nem vitatja az uniós hatóságok megállapításait, azonban mindent megtesz a büntetés mérséklésére. Erről beszélt Lázár János kancelláriaminiszter is a csütörtöki kormányinfón, ott azt mondta, hogy már felszólították Varga Mihály gazdasági miniszter, hogy különítse el a kifogásolt összeget.

A kampányban várhatóan még sokszor előkerül majd a 4-es metró ügye: ahogy Lázár, úgy Bana is szidta az akkor hatalmon lévő kormányokat. "A politikai felelősség egyértelműen a baloldali kormányokat és a 2010 előtti budapesti városvezetést terheli - ezt a metrókorrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport jelentése is megállapítja -, míg a pénzügyi következmények a jelenlegi kormányt állítják kihívás elé" - mondta el.