A vizsgálandó vasúti szakaszok körébe tartozik első helyen a Szabadbattyánból induló, a Balaton déli oldalán Balatonszentgyörgyig tartó vonal, amely Keszthelyen és Tapolcán át jut el az északi partig, hogy amellett újra Szabadbattyánba érjen.

A körvasútnak is mondható vonalhoz több ponton csatlakoznak szárnyvonalak, amelyeket szintén vizsgálniuk kell a tanulmányt készítőknek. Ilyen például a Siófok-Kaposvár, a Balatonmáriafürdő-Somogyszob, vagy a Balatonfenyves-Csisztapuszta közötti keskeny vágányú szakasz.

Érdekes momentum a kiírásban, hogy megvizsgálandó Keszthely és Hévíz vasúti összeköttetése, és az is, hogy Veszprémbe miként jöhetne be a vasút.

Jelenleg Balatonszentgyörgy és Sármellék között még közlekedésre alkalmas a pálya. Feltehetően a sármelléki repülőtér indokolja azt az előírást, hogy a pályázók térjenek ki ennek a vonalnak a Nagykanizsa - Zalaszentiván - Szombathely vasútvonalig történő meghosszabbítására.

Az ajánlattételi határidő: július 7. Az eredményhirdetés tervezett időpontja augusztus 5., míg a szerződéskötésé augusztus 15.