Teljesen ostobának nézik a magyar autósokat - ez veszélyes is

Ha valamivel lehet borzolni az autósok idegeit, az a felesleges sebességkorlátozás. Nemrég kiderült, hogy a 2/A felújításánál azért kell 60-nal cammogni a munkával éppen nem érintett szakaszokon, mert az autósokat a változásokat rosszul viselő „ösztönlényeknek” nézik. A vezetéstechnikai szakértő szerint éppen ez a balesetveszélyes.
Szász Péter, 2017. szeptember 18. hétfő, 17:43

A balesetek megelőzésével indokolta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., hogy miért helyeztek ki már akkor is sebességkorlátozó táblákat a 2/A autóútra, mikor még nem folytak munkálatok a területen.

"A tapasztalatunk az, hogy az újonnan bevezetett forgalmi rendek első hónapjaiban van a legtöbb baleset". Ezért alakítottak ki viszonylag hosszú szakaszon forgalomkorlátozást és terelést - mondta Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője az Inforádiónak.

Az út egyébként valóban ráfér a kétszer kétsávúsításra, hiszen most 13,4 kilométer hosszan csak kétszer egy sávon lehet közlekedni. A mostani fejlesztés nyomán a teljes szakasz, 19,6 kilométer egy kétszer két sávos, burkolt leállósávokkal kialakított gyorsforgalmi úttá alakul át. Fótnál új fel- és lehajtó ágak épülnek ki.

A 2/A utat napi szinten használó forrásunk szerint valóban bosszantó, hogy látszólag indokolatlanul kell 60-nal haladni. Gyakori, hogy az autósok egy darabig betartják a korlátozást, majd dühös előzésbe kezdenek. (Megszűnhet a parkolás egy fontos budai úton).

Több szempontból is kontraproduktív

Az indokolatlan terelés több szempontból is kontraproduktív - magyarázza lapunknak Kőrös András, a Groupama Tanpálya vezető instruktora.

Ha egy magyar autós nem érti a sebességkorlátozás indokát, vagy éppen látja, hogy az felesleges akkor

első nap még betartja, a másodikon már bosszankodik, a harmadikon pedig már nem tartja be

- tette hozzá  szakértő.

Ez pedig azért nagy baj, mert egy úton az az egyik legnagyobb veszélyforrás, ha a közlekedők sebessége között nagyok a különbségek. Éppen ezért határoznak meg minimális sebességet az autópályákon is - magyarázza Körösi András.

A 2/A-n így lesznek olyanok, akik betartják a sebességet és lesznek a tapasztaltabb közlekedők, akik meg nem. Így sokan 1,5-szeres sebességkülönbséggel előzgetnek majd.

A "magyar mentalitás" létezik

Kőrös András szerint ez a viselkedés bele van kódolva a magyarokba. Egy német autós nem vitatja egy sebességkorlátozás ésszerűségét, hanem egyszerűen betartja azt. Ez persze nem csak abból fakad, hogy a német autósok több emberöltővel előttünk járnak, már ami a közlekedési morált jelenti. Itthon ugyanis jellemző, hogy a sebességkorlátozásokat alacsonyabbra lövik be annál, mint ami feltétlenül szükséges. Ha egy kanyarra azt írják, hogy azt 40 kilométer per órával lehet bevenni, akkor azt egy tapasztalt sofőr egy jó műszaki állapotú kocsival sokszor ennél többel is be tudja venni.

Svédországban például egy "hatvanas" kanyarban 65-nél már előfordulhat, hogy kisodródik az autó.

Egy másik példa a magyar autósok hozzáállására, hogy ha egy német autós részt vesz egy vezetéstechnikai tréningen, akkor feltétel nélkül elfogadja, amit az instruktor mond. Egy magyar szívesen vitatkozik a fizika törvényeivel is és csak a saját szemének, tapasztalatainak hisz.

Kőrös szerint a legjobb megoldás az, ha egy úton a munkálatok kezdete előtti este helyezik ki a sebességkorlátozó táblákat, de 2-3 napnál semmiképpen sem korábban.

Emellett érdemes használni az autópályákon elterjedt változtatható jelzésképű táblákat, vagy ahol erre nincs mód ott kiegészítő táblákon jelezni az autósoknak, hogy mi a korlátozás oka.

Renitensek mindig lesznek, akik semmilyen korlátozást nem tartanak be, de nagyon nem mindegy, hogy az autósok 2 százaléka tartozik ebbe a csoportba, vagy pedig a 30 százaléka - mondta Kőrös András.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

reszeloaladar, 2017.10.05 17:35

Az út paraméterei nem változtak, csak nem szabad előzni. Sehol sem. Gödnél volt egy kb 2 km-es 2x2 szakasz előzési céllal, de ezt is lebólyázták. A 60 km/h nem sokkal lassabb, mint korábban a valódi tempó volt, mert előzni szinte lehetetlen volt, ha mégis sikerült akkor a suhanás a következő kamionig tartott.
A következő kérdés az út folytatása lesz. A határt is el kellene érni valamikor.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ezt-nektek, 2017.09.23 17:53

@pmksz: "Záróvonalat több méteren átlépve sorol be, a sor kb. 6 km hosszú. Így került 3 autóval előbbre. Szóval nem a sebesség korlátozással van baj, hanem azzal, hogy a rendőrök csupán egyet tudnak."

És még mennyi ilyen tetű van, akár a városban is, aki azt gondolja, hogy rá nem vonatkoznak a szabályok! Valóban a szervnek elsősorban ezeken kellene példát statuálni, és jól megbüntetni, hogy az ilyen ganajok, (áltlában sok-sok milliós autókban, és általában pont az ilyeneknek nem telik egy redvás telefon kihangosítóra) hogy azért érezzék a törődést, és ne gondolják azt, hogy senkitől nem zavartatva, csak ők egyedül vannak az úton, és csak nekik fontos, hogy oda érjenek, ahova mennek!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

pmksz, 2017.09.23 17:43

2017. szeptember 23. Délelőtt a 2/A-n. A paraszt szürke Toyotás kb. fél méterrel az autóm mögött. Pedig Váctól Pestig ért a sor. Mindenki más normálisan követve ment a többi mögött, ez a barom nem. Ugyanez visszafele. Peugeot 407-es Sződnél leforduló állat. Záróvonalat több méteren átlépve sorol be, a sor kb. 6 km hosszú. Így került 3 autóval előbbre. Szóval nem a sebesség korlátozással van baj, hanem azzal, hogy a rendőrök csupán egyet tudnak. A gépet felállítani, amit majd odabenn valaki kiértékel, összeállítja a büntetéseket, kipostázzák, azután minden megy tovább. A tőlünk nyugatra fekvő országokban civil kocsikban ülve járnak az utakon, és szedik ki az említett két állatot. Ezért tartják be a sebességet. Bár az is igaz, hogy a tapló magyar nem kíván normális lenni, amikor beül mellé a csaja, valakinek meg kell mutatni, hogy ha az életben nem is vagyok senki, az országúton azonban én vagyok a császár.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

pmksz, 2017.09.23 17:32

@alex53: Köszönjük a bunkó autósokhoz szóló cikk értékes kiegészítését.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gerepapa41@gmail.com, 2017.09.19 14:47

Nagy tahó volt, aki kitalálta! Egyszer egy barátom kérdezte, mit kell csinálni, hogy az autórádiója ne legyen zajos? Rögvest rávágtam, hogy le kell állítani a motort.......erre majdnem megvert......pedig - voltaképpen - igazam volt. Ugyan ezt mondom a sebesség korlátozásra is. Legjobb a nulla sebesség! A viccet félretéve.......ameddig engednek csókos ámokfutókat autó volánhoz ülni, addig minden más dolog felesleges! Valami vagy törvényes, vagy nem! De mindenkire! Keményebben kell kezelni a kemény fiúkat, a börtönön kívül örökös eltiltást is ki lehet szabni! Ilyen egyszerű! Az a baromállat, aki az ötvenet megszegi, a harmincat már nem?.......röhely! Nagyon sok "túlképző" intézmény van kishazánkban! A fele is sok lenne!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html