BUX
38657

Továbbra is a készpénzes fizetés az úr

A KutatóCentrum felmérése szerint némileg csökkenő mértékben, de továbbra is a készpénzes fizetést részesíti előnyben a hazai online vásárlók.

NAPI, 2011. január 11. kedd, 12:35

Tavalyhoz képest némiképp visszaszorult, de még mindig a készpénzes fizetés a legjellemzőbb az online vásárlók körében - derül ki a KutatóCentrum E-Shopping Reportjából. Továbbra is az átvételkor történő készpénzes fizetés a legnépszerűbb: a tavalyihoz képest kevesebben, de még mindig közel kétharmados arányban választották ezt a fizetési módot a vásárlók. A második helyen áz átutalás áll. A bankkártyás fizetéstől sokakat visszatart a bizalom hiánya: a válaszadók 28 százaléka szokott bankkártyával fizetni. A megkérdezettek 40 százalékát az elmúlt évben az tartotta vissza ettől a fizetési módtól, hogy féltek megadni a kártyaszámukat - mondta Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője. Az online bankolás sem része egyelőre a mindennapoknak: a gyakori internetezők 46 százaléka szokta pénzügyeit a világhálón is intézni, a legaktívabbak ebben a 25-34 évesek és a férfiak. A kutatás szerint az előző évhez képest mérséklődött a fogyasztás és a vásárlási kedv tavaly, a költések abszolút értéke 2010-ben átlagosan 2-3 százalékponttal csökkent. A megkérdezettek 59 százaléka a legutóbbi alkalommal kevesebb mint 10 ezer forintot fordított online vásárlásra, ugyanakkor közel minden tizedik e-vásárló több mint 40 ezer forintot költött. A válság hatását tükrözi a kutatás szerint, hogy a maximum 5 ezer forintot fizető válaszadók aránya nőtt a megelőző évhez képest. A költések összértékét tekintve a 200 ezer forintnál többet költők aránya csökkent tavalyhoz képest, míg többen voltak azok, akik egy év alatt maximum 5 ezer forintért vásároltak a világhálón. A legjellemzőbb (a válaszadók 40 százalékát jelentő) kategória a 10 és 40 ezer forint közötti összeg volt, ugyanakkor az online vásárlók közel egyötöde több mint 100 ezer forintot fizetett az interneten.