BUX
37575

Tudta? Újabb milliárdokkal fejelik meg a kormány reklámhadjáratát

Bár alig hét hónap alatt 11 milliárd forintot költött el a nemzeti konzultációval összefüggő kommunikációs feladatokra a Miniszterelnöki Kabinetiroda (MK), úgy tűnik, nem sikerült minden fontos üzenetet átadniuk. A következő hónapokban újabb milliárdokat költenek kormánypropagandára - írja a Magyar Nemzet.

K. Kiss Gergely, 2017. július 1. szombat, 12:45

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal még vélhetően májusban hirdetett meg egy közbeszerzést "az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására". Ez szám szerint már a negyedik tender volt ebben a témában: tavaly novemberben 1,1, két hónappal később 1,9, februárban pedig 7,9 milliárdos értékben kötöttek szerződést ügynökségekkel a kék plakátokkal fémjelzett kampányokra. Most ezt sikerült megfejelni egy újabb 5,6 milliárd forintos kerettel.

A pénzből a szokásos csatornákon fognak kommunikálni: lesznek hirdetések megyei és országos lapokban, rádiókban, tévékben, online felületeken és köztéren is - olvasható a portálon.

Dömötör Csaba, az MK államtitkára pénteken jelentette be, hogy a nemzeti konzultációban felmerült témák mentén új kampányt indítanak. A megbízást az előző két pályázaton is győztes Balásy Gyula ügynökségei nyerték el.

Az újabb hatalmas megrendelés elég furcsa annak fényében, hogy már az előző 7,9 milliárdos szerződés, sőt az az előtti kontraktus is elvileg decemberig szólt. Úgy tűnik azonban, hogy a hihetetlen mennyiségű pénzt gyorsan sikerült kiszórni. Pedig a februári megállapodásban az szerepelt, hogy akár nyolc kampányra is elég lehet az akkor meghatározott összeg.

Azt azonban lehetetlen felfejteni, hogy melyik reklámhadjáratot melyik keretszerződésben rögzített összegből finanszírozzák - összegez a Magyar Nemzet.