BUX
39279

Túl kevés eljárás indul a GVH-nál?

Juhász Miklós, a GVH elnöki posztjának várományosa szerint meg kell tartani a hivatal függetlenségét, de jobban be kéne vonni a fogyasztóvédelmi szerveket és végiggondolni, hogy miért nem indul eljárás a panaszok 90 százaléka után.

NAPI, 2010. augusztus 18. szerda, 08:33

Alapvető különbségek vannak hazánk és az EU versenypolitikája között: amíg az unió ezen a területen rendelkezik a legerősebb jogosítványokkal, hiszen bármelyik tagállam vállalkozása ellen felléphet a közösségi versenyszabályok megsértése miatt, addig Magyarországon nem a kormány, hanem egy független közigazgatási szerv, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) rendelkezik ezekkel az eszközökkel - mondta Juhász Miklós, a GVH elnökjelöltje a Magyar Nemzetnek.A GVH nemzetközi viszonylatban kifejezetten kedvező megítélés alá esik. E megítélés és a hivatal függetlenségének megtartása olyan érték, amit Juhász a jövőben is alapvető célkitűzésként tekint. Mindezek mellett a hivatali működés még hatékonyabbá tétele érdekében, néhány kérdéskört érdemes lenne továbbgondolni.Az elnökjelölt példaként említette, hogy az érdemi eljárást nem eredményező panaszok aránya 2008-ban 92, 2009-ben 86 százalékos volt. Nem lehet elsődleges cél a minél magasabb összegű bírság kiszabása, de a kartellügyekben a jövőben is a legszigorúbban kell fellépni - vázolta elképzeléseit Juhász. Érdemes még elgondolkozni azon, hogyan lehetne a fogyasztói tudatosságot tovább erősíteni és fokozni a fogyasztóvédelmi szervek bevonását.