A kormányzati kommunikációért felelős államtitkárság az MTI érdeklődésére szerdán azt közölte, hogy a kabinet a bajba jutott devizahitelesek hatékony, gyors tájékoztatása érdekében indította el a "minikampányt", amellyel az ötpontos otthonvédelmi akcióterv keretében hozott egyik segítségre, az árfolyamrögzítés lehetőségére hívja fel az érintettek figyelmét.

A kampány megtervezését és a médiafelületek foglalását a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériummal keretszerződésben álló Bell & Partners ügynökség végzi, de ügynökségi díjat nem számol fel a kampány lebonyolításáért, amelynek költségkerete csaknem bruttó 50 millió forint.

Az árfolyamrögzítésről televíziós és rádiós hirdetések szólnak - a Magyar Televízióban, a Duna Televízióban, az RTL Klubon, a TV2-n és a Hír Tv-n, valamint a Magyar Rádióban, a Class FM-en és a Lánchíd Rádióban - három héten át, augusztus 22. és szeptember 11. között, ami összesen 664 megjelenést jelent. Naponta 10-50 hirdetés látható, illetve hangzik el. A médiaszolgáltatók "figyelemmel az ügy kiemelt társadalmi fontosságára" 75-88 százalékos kedvezményt biztosítottak a listaár szerinti hirdetési tarifaáraikból - tájékoztatott az államtitkárság.

Közleményükben megjegyezik, "a lakosság tájékoztatását különösen fontosnak tartjuk" tekintettel arra, hogy - mint írják - a korábbi kormányzati ciklusokban a lakosság semmiféle tájékoztatást nem kapott az akkori döntéshozóktól, kizárólag a hitelezők üzleti célú reklámhirdetései szolgáltak számukra támpontul, "miközben az otthonteremtéshez szükséges állami kedvezményeket csírájában is elfojtották".

Orbán Viktor miniszterelnök a múlt szerdai kormányülés után jelentette be az árfolyamgát melletti kampány elindítását.