Új nevet kap Budapest - kész a stratégia

A turizmusfejlesztési stratégia szerint Grand Budapest márkanévvel megy a nemzetközi piacra a főváros.
Csernátony Csaba, 2017. szeptember 15. péntek, 17:00

Érdekes részleteket tartalmaz a kormány honlapján a héten publikált Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia, amelyről még nem tárgyalt a kormány, így csak a társadalmi egyeztetésre küldött tervezetről van szó.

Középtávon, azaz 3-5 éven belül létre kell hozni a "Grand Budapest" desztinációt és márkát, amely magában foglalja a főváros közelében lévő turisztikai szempontból fontos látnivalókat, többek között Szentendrét vagy éppen a Dunakanyart.

Nem jött össze korábban

A tervezet utal arra is, hogy egy 2013-as projekt nem hozta meg a várt eredményt. "Az elmúlt évek legnagyobb nemzetközi kampánya a 2013-ban indított Think Hungary! - More than expected" "Magyarország - felülmúlja a várakozásokat" kommunikációs stratégia volt.

A koncepció kifejezetten nagy költségvetéssel egy szezonális kampányként valósult meg, de hosszú távon nem folytatódott. Így a lehetősége annak, hogy a potenciális célcsoportnál megfelelően pozicionáljuk Magyarországot, Budapestet, a turisztikai termékeket, nem valósult meg" - áll az anyagban.

Gazdagokra épít Budapest

A tervezet szerint a stratégia a tömegturizmus "erőltetése" helyett a vendégéjszakák számának mérsékelt növelését célozza. Mégpedig a minőségi, igényes, fajlagosan sokat költő, azaz jómódú turistákat venné célba Budapest. A stratégia azt írja:

"Fontos, hogy tudatos márkázással Budapestet történelmi szerepéhez méltóan pozicionáljuk, mint büszke, elegáns, élettel teli, prémium európai fővárost, megelőzve azt, hogy pusztán a bulituristák célpontjaként asszociáljanak rá. Jelentős fejlődési potenciál rejlik az orvosi turizmusban is"  A több mint 100 oldalas anyag szerint "Budapest 10-szer nagyobb lett, 10-szer nagyobb élményt nyújt 2020-ra" üzenettel igyekszik majd elcsábítani a turistákat. Az infrastrukturális fejlesztések között szerepel például egy 4 ezer fős kongresszusi központ felépítése, amely még vonzóbb célponttá teheti a fővárost.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

stat, 2017.09.16 13:44

Frászom van, mi jöhet még? ha még sokáig élek megérem, hogy nevet kell változtatnom, mert valakiknek sok idejük van a hülyeségre.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bahnsteig_Eins, 2017.09.15 19:50

Orbánváros..? Nagyfelcsut..?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Chares, 2017.09.15 19:42

Néha a hideg ráz ezektől az ötlektől, mintha impulzív óvodások ötletelnének. Budapest rendelkezik a legnagyobb potenciállal a térségben, de a közlekedés lassú fejlődésén kívül nincs nagyon törekvés rendbe tenni ezt a várost.
Mielőtt a gazdagabb ügyfelekre pozícionálunk, előbb rendbe kellene tenni az utcákat, a házfalakat, a tetőket. Felülről úgy néz ki a legtöbb kerület, mint egy favela. Az apró dolgoktól és részletektől lesz valami elegáns és prémium, például, hogy a belvárosi szemetes ládák ne álljanak kivétel nélkül csálén vagy, hogy a járda ne ragadjon a több éves mocsooktól.
Olyan ötlet kell, amivel kivívjuk a világ csodálatát, új nevektől és filmektől nem lesz előre mozdulás, az csak rövid távra hoz megoldást.
Például, a tetőknél maradva, meglehetne tenni, hogy minden ház tetejét átalakítjuk kertté vagy tetőtéri parkká. Vagy ha valamelyik társasház ragaszkodik a tetőhöz, akkor az épüljön egy egységes városszintű design részeként. Fontos az is, hogy ne utánozzunk más városokat, nem kellenek a prágai vörös cserepek, legyen azúrkék, türkiz, smaragdzöld vagy ezeknek a random keverékei.
Egy ilyennel máris olyan világméretű hírt kreáltunk, amit egyetlen imázsfilm sem fog tudni felülmúlni.
Ez még illeszkedne is a vizes imázshoz, amin elindultunk.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html