Az ötmillió alatti költéseket korábban nem hozta nyilvánosságra egyik Pallas-alapítvány sem, csak az e feletti költéseket.

Az Együtt közleménye szerint az öt MNB-alapítvány 5 millió forint alatti költései meghaladják a 310 millió forintot, ám ez a szám nem tartalmazza a folyamatos, havi szerződés szerinti kifizetéseket, így szerintük elképzelhető, hogy ezen összegek elérhetik a félmilliárd forintot is.

Akik kaptak a pénzből:

A Száraz István által vezetett, Szemerey Tamás Matolcsy-unokatestvér érdekeltségébe tartozó FRANK Digital Kommunikációs Tanácsadó és Szolgáltató Kft. és a New Wave Media Kft. szerepelnek az 5 millió forint alatti kifizetések listáin is.

A FRANK Digital Kommunikációs Tanácsadó és Szolgáltató Kft. összesen több mint 6,7 millió forintot kapott két alapítványtól:

  • a Pallas Athéné Domus Innovationis Alapítványnak (PADI) 5,7 millió forintot számlázott ki a Száraz István vezette cég az MTA Kémiai Kutatóközpontjának kutató- és ismeretfejlesztési központtá alakítására vonatkozik szakmai koncepció elkészítéséért, ez a jól ismert Ferenchegyi lépcső 2. szám alatti egyik MNB-ingatlan;
  • a Pallas Athéné Geopolitikai Alapítványnak (PAGEO) további több mint egymillió forintot számlázott ki a Szemereyhez köthető cég az alapítvány egyéves tevékenységéről szóló promóciós videó elkészítéséért magyar és angol nyelvű narrációval;
  • mindezeken felül Száraz István cégének volt még egy egyedi, óradíjas alapon elszámolt kommunikációs keretszerződése is a PAGEO-val lektorálásra, fordításra, szerkesztésre, cikkírásra és korrektúrára, de azt nem tudni, ennek a szerződésnek a keretében mennyi pénzt fizettek ki a FRANK Digitalnak.
  • A PAGEO-tól kapott pénzt a New Wave Media is. A "BUD 2020 - Budapest Vízió" konferencia kommunikálására több mint 3 millió forintot fizettek ki nekik.

Az MNB-alapítványaitól nem csak a Szemerey Tamás tulajdonában álló cégek kaptak pluszforrásokat, hanem a Borókai Gábor lánya, Borókai Flóra tulajdonában álló Akció Rendezvényügynökség is. Összesen több mint 10 millió forintot fizettek ki a PAGEO-n keresztül a cégnek:

  • közel 3 millió forintot kapott a cég rendezvényszervezési feladatokért;
  • több mint 1,9 millió forintot fizettek az Akciónak külföldi előadók meghívásáért és az azzal kapcsolatos rendezvényszervezési feladatokért;
  • és közel 5 millió forintba került egy Akció által szervezett marketingkampány

A megbízások mellett szerepel még a listán egy 16 millió 600 ezer forintos Akciónak kifizetett tétel is, amit szakmai rendezvényhez kapcsolódó szolgáltatásokért és rendezvényszervezési szolgáltatásokért fizettek ki. Nem tudni, hogy a PAGEO ezt a tételt miért az 5 millió forint alatti szereződések között szerepelteti - írja az Együtt, mely szerint ezzel együtt már 26 millióra rúg az az összeg, amit az Akciónak fizettek ki Matolcsyék.

Az Együtt további közérdekű adatigényléseket nyújt be a kifizetések mögötti teljesítésekre vonatkozóan is annak érdekében, hogy nyilvánosságra kerüljenek azok az esetek, melyek felvetik a hűtlen kezelés gyanúját.