Újabb céget államosítanak

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) döntése alapján a magyar állam nevében eljáró MNV Zrt. aláírta a Bombardier Transportation MÁV Hungary Kft. 64,9 százalékos üzletrészének megvásárlásáról szóló adásvételi szerződést a jelenlegi tulajdonos német Bombardier Transportation GmbH-val - közölte a tárca.
MTI-Eco, 2014. szeptember 19. péntek, 17:16

Az NFM célja, hogy a hazai járműipar fejlesztése a magyar gazdaság fejlődésének egyik legjelentősebb tényezője legyen a közeljövőben. A nagy múlttal, kiemelkedő szakmai tudással és tapasztalattal rendelkező Bombardier Transportation MÁV Hungary Kft. 25 százalékos MÁV üzletrésze mellé ezért ismét a magyar állam tulajdonába kerül a társaság jelenleg külföldi tulajdonban lévő 64,9 százalékos üzletrésze is.

A cég története 1926-ig nyúlik vissza, jelenlegi tulajdonosi köre és tevékenységi területe számos átalakítást követően alakult ki. A dunakeszi telephelyen napjainkban jellemzően kötöttpályás járművek felújítását, átépítését, fővizsgáztatását, mozdonyok és motorvonatok karbantartását, villamos és motorvonat fődarabok gyártását végzik. A társaság állami tulajdonba kerülése garantálja a közel 370 fő munkavállaló jövőbeni foglalkoztatását - véli a tárca.

A tervek között szerepel a Budapestre szánt villamosok egy részének gyártása és a budapesti metrókocsik felújításában való aktív részvétel is. A megvalósítás első lépéseként a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a spanyol CAF S.A. megállapodást írtak alá, amely alapján a spanyol társaság Dunakeszin, a Bombardier Transportation MÁV Hungary Kft. telephelyén szerelné össze, valamint tesztelné a Budapestre szánt villamosok egy részét.

A kötöttpályás járművek gyártására, felújítására specializálódott társaság többségi állami tulajdonba kerülése jelentős lépés a járműipari szektorban történő állami szerepvállalás növelésében. A nyugat-európai és kelet-európai piac esetében prognosztizálható trendek bíztató jövőképpel kecsegtethetnek, és kiaknázhatók az orosz és balkáni piacokban rejlő lehetőségek is - írta a tárca.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Blama, 2014.09.19 18:48

A Dunakeszi Járműjavító fontos MÁV üzem volt.

A termelése, amit terveznek, a jelen állapotok mellett mást, mint tőkefelemésztődést, nem eredményezhet.

Úgy tűnik, a Bombardier kocsik gyártása nem folytatódik, mire egy önálló terméket kifejlesztenek, megépítenek, tesztelnek és paicra dobnak, addigra már "lemegy a nap".

Az IC+ pedig a MÁV számára lehet jó - ha majd a megfelelőségi igazolásokat is megkapja.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

illiber, 2014.09.19 18:13

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

666ORDOG666, 2014.09.19 17:48

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html