BUX
38657

Vége a balesetveszélyes rakparti kerékpáros kereszteződésnek

Lakossági nyomásra megváltoztatják a forgalmi rendet a budai rakparti kerékpárút egyik fontos kereszteződésében – tudta meg a Napi.hu.

Szász Péter, 2017. szeptember 26. kedd, 13:45

Egészen abszurd forgalmi helyzetet eredményez egy elsőbbségadás tábla hiánya a budai rakparton futó kerékpárútnál.

A Margit híd északi oldalán, ahol a hídról lefutó kerékpárút keresztezi az Árpád fejedelem útját és betorkollik a rakparti "főútra" (a térképen kisebb karikával jelölve) jelenleg jobbkéz-szabály van érvényben. (Teljesen ostobának nézik az autósokat.)

Ez teljesen életszerűtlen, hiszen azt jelenti, hogy a rakparton 25-30 kilométer per órával haladó, északi irányból érkező bringásoknak meg kell állniuk azok miatt, akik éppen csak átértek az Árpád fejedelem útján, ráadásul kanyarodnak a rakparti útra. Ellenben nekik el kell engedniük a déli irányból szintén gyorsan érkezőket, ha az Árpád híd felé folytatják útjukat.

Google Maps

A helyzetet súlyosbította, hogy a pár száz méterre északra lévő alsó rakparti lehajtó (térképen nagyobb karikával jelölve) lámpáját pont úgy hangolták össze az Árpád fejedelem útján átkelőjével, hogy a kerékpárosok másodpercre pontosan egyszerre érjenek a kereszteződéshez.

Érdekes, hogy a csomópontnál van elsőbbségadás kötelező táblája a szomszédos parkolóból kihajtó autósoknak és szerencsére van az Árpád fejedelem útja felé is.

Lapunk megkereste a Budapest Közút Zrt.-t, akik azt közölték, hogy több kerékpáros jelezte már a problémát, így felülvizsgálták a kereszteződés szabályozását és indokoltnak tartják a módosítást.

Az Árpád fejedelem útját keresztező kerékpárosok forgalmát alárendeljük a Dunával párhuzamosan haladó kerékpárút forgalmának.

- írják. Hogy pontosan mikor kerül ki a tábla, az még kérdéses, amint megtudjuk, a cikket frissítjük.

A kérdés, hogy ez mennyire jelent megoldást. Aki ugyanis gyakran közlekedik arra, látja, hogy sok kerékpáros körültekintés nélkül hajt rá a rakpartra. Az a tény pedig, hogy sokan a Margit híd felé kanyarodva sem maradnak a saját sávjukban, arra enged következtetni, hogy nem a jobbkéz-szabály adta lehetőséget használják ki, hanem egyszerűen figyelmetlenek.