A tervezet mellékletében szereplő kisméretű térképek nem nagyíthatóak, így a korábbi sajtóhírekre kell hagyatkoznunk. Ezek szerint az M4-es autópálya Püspökladány és Berettyóúj­falu közötti szakaszának kezdete a 42-es számú főútnál létesülő autópálya-csomópont és az ezzel egybeépített, úgynevezett "komplex" pihenőhelynél van. Itt csatlakozik a megelőző, Fegyvernektől induló szakaszhoz. Végszelvénye pedig az M35-ös autópálya Berettyóújfalu és az ország­határ közti szakaszához csatlakozik. A tervezett autópályáról két helyen lehet majd lehajtani: Kaba keleti határában, ahol a 4-es számú főútra, majd Földes északi határában, ahol a 4805-ös jelű, Debrecen-Bihartorda közti összekötő útra lehet lejutni, illetve azokról feljutni.

Az M4-es autópálya Püspökladány és Berettyóújfalu közötti szakasza a Transzeurópai Közlekedési Hálózat (TEN-T) egyik fontos eleme, amely a romániai, észak-erdélyi autópálya folytatásaként épül, a nyugati irányú továbbvezetésével pedig megvalósul Szolnok és Budapest gyorsforgalmi úti elérése. A szakasz része annak a horizontális (M8-M4) TEN-T folyosónak is, amely Budapestet elkerülve összeköti az ország nyugati és keleti részét.

Az M4-es és a romániai A3-as autópálya a Budapest - Cegléd - Szolnok - Karcag - Püspökladány - Berettyóújfalu - Nagykereki - országhatár - Nagyvárad - Zilah - Kolozsvár - Marosvásárhely - Brassó - Bukarest útvonalon jelentené az E60-as európai közlekedési folyosó megújulását.

Augusztusban az MTI adott hírt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Petru Sorin Buse román közlekedési miniszter találkozójáról. A miniszterek arról számoltak be, hogy 2018-tól létrejön Magyarország és Románia között az M4-es és az A3-as autópályák összekötése, a határátkelőt a magyar fél építi, ennek a technikai előkészületei meg is kezdődtek.

A román oldalon a román-magyar határtól Brassóig tartó, 415 kilométeresre tervezett sztrádából - a 2004-ben megkezdett építkezések óta - eddig mindössze a Kolozs megyei Gyalu (Gilau) és Aranyosgyéres (Campia Turzii) közötti 52 kilométeres szakasz épült meg.

A magyar oldalon 2005. decemberében adták át az M4-es Ferihegyi repülőtér és Üllő közötti 12 kilométeres szakaszát, amely Vecsést és Üllőt elkerülve a 4-es számú főúthoz vezet.

Az Üllő - Albertirsa közötti 30, illetve az Albertirsa és Cegléd közötti 14,3 kilométeres szakasz tervezésére és kivitelezésére a közbeszerzési eljárás befejeződött.

A Kisújszállást elkerülő 11 kilométeres részt 2011. júliusában nyitották meg a forgalom előtt, de még csak a bal oldali pálya épült meg.

Az M4-es Szolnokot elkerülő részeként az Abony és Fegyvernek közötti szakaszon új Tisza-hidat építenek 32,59 milliárd forintért - így szólt a 2013-as bejelentés. A 29 kilométeres szakasz kétszer kétsávos lesz, elválasztósávval, leállósávval. Az építését azonban 2015. március 31-én leállíttatták, hogy kivizsgálják az Európai Bizottság által felvetett gyanút a kivitelező cégek kartellmegállapodásáról. A jelenlegi terv szerint ez a szakasz nem autópályaként, hanem autóútként épül meg 2019-ig.