BUX
37786

Vigyázat! Ráfizethetünk a nullaforintos számlacsomagra

Egyre több bank kínál nullaforintos számlacsomagot Magyarországon. A pénzintézetek a díjbevételeik egy részét hajlandóak feláldozni lojális ügyfeleikért, ám nem árt óvatosnak lenni, sokszor a kedvezmények feltételei nem illeszkednek a fogyasztói szokásokhoz.

B. Varga Judit, 2011. január 25. kedd, 18:00

A Raiffeisen Bank tavaly nyáron indította el Díjnullázó számlacsomagját. A termék bevezetését követően - mondták el a pénzintézetnél - jelentős mértékben nőtt az új ügyfeleik száma, de a meglévők közül is sokan váltottak a kedvező kondíciókat nyújtó megoldásra. Az ügyfelek jelentős része - a válság óta már a korábban kevésbé tudatos ügyfélkör is - egyre költségérzékenyebb, ezért felfigyelnek az alacsony költségeket kínáló ajánlatokra, amennyiben úgy látják, hogy a megtakarítható összeg megéri a bankváltással esetlegesen együtt járó ügyintézést, fáradságot. Az elégedett, lojális, a bankhoz több szálon kötődő, több terméket igénybe vevő ügyfelek megszerzése érdekében a bankok - nyomatékosították a hitelintézetnél - hajlandóak díjbevételeik egy részét hosszabb távú céljaik elérése érdekében feláldozni.A bank szerint a "nullás" kategóriába sorolható az UniCredit Bónusz számlája is. Mint hangsúlyozták: ha ugyanis ügyfelük Bónusz számlájára havi 150 ezer forint jóváírás érkezik, a számlavezetés díjmentes, mert a díját visszatérítik, de már havi 75 ezer forintos jóváírástól is csak 275 forint a díj. A Citibanknál (mint több más pénzintézetnél is) az utólagos visszatérítés dívik, nem elhanyagolható viszont, hogy az előírt összeg több részletben is érkezhet (a Citinél kettőben). A Budapest Banknál (BB) viszont azt fejtegették, hogy bár jól hangzik a nullaforintos számlacsomag elnevezés, de érdemes megvizsgálni az ilyen termékek jellemzőit: a számla költsége rögtön több ezer forintra rúghat, ha az egyik hónapban nem érkezik meg az előírt, az átlagfizetésnél jóval magasabb jövedelem, de összejöhet éves szinten több ezer forintos költség is egyéb díjelemeken. A BB szakértőinek véleménye szerint a számlacsomagokat átlagos ügyfelekre kell szabni, és azokat a szolgáltatásokat kell díjmentesen nyújtani, amelyeket az ügyfél valóban használ, illetve az alacsonyabb fizetésűeket is kedvezménnyel kell illetni. Mint hangsúlyozták: jelenleg nem tudnak olyan komplett számlacsomagról (beleértve például a mobilbanki szolgáltatást is) Magyarországon, ahol minden díjelem nulla forint lenne. A BB-nél egyébként (apróbb módosításokkal) már két éve működik nullaforintos számlavezetésű csomag, ami nagyon népszerű új és meglévő ügyfeleik körében. Bár dinamikusan nő az ezt a csomagot választók száma, a banknál úgy tapasztalják, hogy az új ügyfelek bankválasztását nagyon sok tényező befolyásolja, kizárólag egy kedvezőbb számlaajánlat nem biztos hogy váltásra ösztönöz. A TakarékBanknál is azt tapasztalják, hogy az ügyfelek figyelmét felkelti ugyan a nullás bankszámla, ugyanakkor egyre óvatosabban ítélik meg, mert az egyedi fogyasztói szokásaikhoz nem minden esetben illeszkednek azok a kedvezményhez kapcsolódó kondíciók, amelyekkel azt igénybe lehet venni.