1,4 milliárdból hibás új IC-vagonok

Át kell tervezni a vasút új InterCity-kocsijait, mert nem akadálymentesek, így kerekesszékkel nem lehetne használni a kocsikat; a MÁV elismerte a hibát - írja a Népszabadság.
MTI-Eco, 2014. szeptember 10. szerda, 08:15

Az újság szerdai cikke szerint hibákat talált az uniós ellenőrzés a MÁV-Start Zrt. saját fejlesztésű Inter-City+ vasúti személykocsi-családjának két prototípusán. Az 1,4 milliárd forintból sínre állított vagonokat közösen ellenőrző két minőségbiztosító cég, a Luxcontrol és a TÜV kéttucatnyi kifogást jegyzőkönyvezett. A MÁV-nál úgy készülnek, a fejlesztésre elnyert 462 millió forintot nem kell visszafizetniük a hibák miatt.

A Népszabadság úgy tudja, a vagonok két komoly kritikát kaptak. Az egyik, hogy az IC+ vagonok lépcsői nem felelnek meg a szabványnak. A korábbi előírásokba belefért, hogy a lépcsőakna felfelé szűküljön, az újak azonban már nem teszik ezt lehetővé.

A másik hiányosság, hogy az IC+ vagonok nem felelnek meg a mozgáskorlátozottak esélyegyenlősége biztosítását előíró uniós szabályoknak, a kocsik ajtaján ugyanis nem férnek be a kerekesszékesek. A MÁV szerint ez nem érdemi probléma, az új másodosztályú kocsik tervezésénél ugyanis eleve nem számoltak kerekesszékkel utazókkal. A problémát nem feltétlenül a teljes vagoncsalád áttervezésével orvosolnák, ehelyett vegyes használatú kocsik kialakítására készülnek, amelyek az ígéretek szerint nemcsak a kerekesszékkel vonatra szállók, hanem a kerékpárral utazók kiszolgálására is alkalmasak lesznek.

Ahhoz, hogy az IC+ megkapja a minőségtanúsítványt és elkezdődhessen a sorozatgyártás, a vagonokat át kell tervezni.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

homerosz, 2014.09.10 10:45

a szektás férgek tavaly úgy döntöttek, hogy az eu támogatott mérnöki fejlesztésből kizárják a magáncégeket.

s lám, megtették.

gratuláljuk közösen a neokomcsi világ feltámadásának.

ez a máv sztori a rákosi-kádár érában megszokott volt. a szektások csak felélesztették a b.lfaszkodást.
az állam rossz tulajdonos!!!!!!! ezt mindig is tudtuk.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tever kneif, 2014.09.10 09:36

Nagyobb körültekintessel kell tervezni, figyelembe venni az EU szabalyokat.

Minden uj müszaki letesitmenybe rejlenek kezdeti problemak, amelyek most ki lesznek javitva, aztan mehet a sorozatgyartas.

Nem csüggedni, ez nem magyar tulajdonsag!

Minden problemat meg lehet oldani. Aztan teljes gözzel elöre !

Csak az csinal hibat, aki dolgozik!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matrica, 2014.09.10 09:19

Ahogy a cikk is irja kettucat hibat talaltak, a kerekesszekes csak egy. Teszteljek le az utasokkal is, ha nem tetszik nekik akkor dobjak a kukaba!! kulfoldin eladhatatlan lesz, magyaroknak meg jo a marhavagon is, nem? Tessek beengedni a magan vallaltokat is a vasuti kozforgalomba, mint Angliaban, most!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2014.09.10 08:26

"A MÁV szerint ez nem érdemi probléma, az új másodosztályú kocsik tervezésénél ugyanis eleve nem számoltak kerekesszékkel utazókkal."

Uniós szabály ? - az meg kit érdekel, ugyebár....

Fizessenek - és fogják be a szájukat.
Örüljenek, hogy magyar vagont kapnak!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html