Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az év végére elkészül, és működni fog az egységes segélyhívó rendszer, a 112-es segélyhívó szám - jelentette be Lucza Vilmos, a fejlesztési tárca főosztályvezetője. (A korábbi tervekhez képest a 112-es projekt megvalósítása késésben van hazánkban, a legutóbb, februárban a teljes rendszer bevezetését március 31-ig ígérték - a szerk.) A projekten egy konzorcium dolgozik, amelynek tagjai: a belügyi, a fejlesztési tára, az Emberi Erőforrás Minisztériuma, a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. és a segítségnyújtásban érintett készenléti szervek. Az új rendszerhez kapcsolódó alrendszerek integrációját a NISZ Zrt. valósítja meg a nemzeti távközlési gerinchálózaton keresztül.

A rendszer része a két hívásfogadó központ (Miskolcon és Szombathelyen), ahol összesen 850 fő fog dolgozni, és a húsz tevékenység irányító központ. A két létesítmény kialakítására 720 és 680 millió forintot költöttek - mondta Tóth László, a belügyminisztérium helyettes államtitkára.

A hívásfogadó központ teljes informatikai és telekommunikációs rendszerét az M&S Informatikai Zrt. szállítja, a technológiai szállító pedig a Huawei. (A közbeszerzés eredményét azt követően hirdették ki, hogy a tender második helyezettje, az  Enterprise Group visszalépett a Közbeszerzési Döntőbizottságnál kezdeményezett jogorvoslati eljárástól, mivel egy esetleges új tender kiírására és az 5,2 milliárd forintos uniós támogatás lehívására már nem lenne idő - a szerk.)

A projekt összköltsége 7,4 milliárd forint, amiből hat milliárd az uniós forrás (EKOP, TÁMOK), a fennmaradó részt pedig hazai forrásból állják. Az összeg felhasználásáról elmondták, hogy mintegy 25 közbeszerzési pályázatot hajtottak végre, ezek közül a legjelentősebb a hívásfogadási központ telekommunikációs rendszerének kiépítésére vonatkozott. A rendszer éves fenntartási költsége nem kerül többe a jelenleginél - véli a kormányzat -, éves szinten 1-2 milliárd forinttal számolnak.

Szege Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériuma E-egészségügyi programiroda vezetője projektvezetője pedig arról számolt be, hogy a pályáztatás  szakaszában van a mentésirányítási rendszer kialakítása, ezt külön forrásból finanszírozzák, a KIOP keretösszege 3,5 milliárd forint. Az említett hívásirányítási és a mentésirányítási rendszer 2014 március végig kapcsolódik össze - tette hozzá Szege.

Az új rendszerek következtében felgyorsul a segélynyújtás folyamata (a cél, hogy 15 percen belül megérkezzen a segítség), vagyis a korábbiaknál rövidebb idő alatt érkezik meg a segítség. A régi 104, 105, 107-es számok egy ideig még megmaradnak.