A vállalkozási szerződés eredetileg becsült összegénél félmilliárd forinttal drágább, nettó 3,998 milliárd forintos árajánlattal a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. vezette KC-2013 Konzorcium nyerte meg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. hídfelújításra kiírt közbeszerzését. A fővárosi társaság a VIII. kerület, Kerepesi úti, MÁV vágányok feletti közúti híd - amelyet Százlábú hídként is emlegetnek - felújítására még márciusban írt ki közbeszerzést. Az eljáráson három ajánlat érkezett: a nyertes Közgép Zrt. és Colas Hungária Zrt. alkotta konzorcium mellett a szintén közösen pályázó A-Híd Építő Zrt. és Strabag-MML Kft., valamint a lábatlani Dömper Kft., a cseh bejegyzésű Subterra a.s. és a győri székhelyű Doprastav RBR Kft. alkotta konzorcium - derül ki az uniós Közbeszerzési Értesítőből (Tenders Electronic Daily). A beszerzés eredményéről szeptember 10-én döntött a BKK, a szerződés előzetesen becsült értéke nettó 3,495 milliárd forint volt.

A Keleti pályaudvar bejárati vágányai felett, a Kerepesi út forgalmát átvezető felüljáró felújítását a Fővárosi Önkormányzat saját büdzséből fedezi - közölte korábban, a közbeszerzés kiírásakor a BKK. A korábbi tervek szerint a hídépítés két ütemben valósulna meg, az első ütemben az északi (Keleti pályaudvar felé tartó forgalom által használt) híd, míg a második ütemben a déli (a Hungária körút felé haladó forgalmat kiszolgáló) szerkezet épül újjá. A felújítás ideje alatt forgalomkorlátozásokra lehet számítani. Az északi szerkezet három sávos lesz, a délin pedig kétirányú kerékpárutat terveznek.

Mára mindkét, egyenként 40 tonnás teherbírású hídszerkezet elavult, állapota nagyon leromlott. Az elbontandó híd elődje a Keleti pályaudvarra bevezető vágányok felett több ütemben 1925-ben épült. A híd a Százlábú becenevet a vasutasoktól kapta, ugyanis az északi pályaszerkezet nem néhány masszív pilléren nyugszik, hanem számos karcsú oszlop tartja azt - írta honlapján a BKK.

A NIF Zrt.-nél is a Közgép futott be

A Simicska Lajos üzletember érdekeltségébe tartozó Közgép Zrt. nyerte meg a 88-as főút egy 6,3 kilométeres (a Sárvár elkerülő szakasz végszelvényétől a főút Vát elkerülő szakaszán épülő új csomópontjáig terjedő) szakaszának 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő burkolaterősítésére kiírt közbeszerzést is. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a munka értékét előzetesen nettó 1,6 milliárd forintra becsülte, a Közgép 1,417 milliárdért vállalta. A fejlesztést uniós forrásból finanszírozzák. A közbeszerzésen a Colas Út Építőipari Zrt. is érvényes ajánlatot nyújtott be, az eredményről a NIF augusztus 9-án döntött.