BUX
38228

A csokitojás lenyomta a csokinyuszit

Egyre bővül a húsvéti édességek piaca. Tavaly február és április között e termékek forgalma közel 2 milliárd forintra rúgott, ami 7 százalékos növekedést jelentett éves összevetésben - derül ki az ACNielsen felméréséből.

NAPI Online, 2006. április 13. csütörtök, 09:24

A vásárlók elsősorban a nagy eladóterű, modern üzletekben szerzik be a szóban forgó cikkeket: 2005-ben a húsvétra készülő édességek közel kétharmadát az 1000 négyzetméternél nagyobb boltokban vásárolták, míg az előző években még csak 53-54 százalékot. Kiemelkedően kelendők a nagy üzletekben a húsvéti ajándékcsomagok.

Mennyiségben a legnépszerűbb ünnepi csokoládéfajta a nugát, míg értékben a tej. Leginkább a vegyesen, tej- és fehércsokoládéból készült termékek iránti kereslet növekszik, a szegmens jelentősebb piaci részesedést ért el tavaly , - értékben 11 százalékot. A figurás csokoládék közül a mennyiségi forgalomban a tojás tavalyelőtt megelőzte az addig vezető nyulat. Előbbi piaci részesedése a tavalyi szezonban 43, utóbbié 37 százalék. A forgalom fennmaradó 20 százaléka az ajándék csomagokra, illetve egyéb csoki figurákra jut.

Az átlagárak mindegyik húsvéti szegmensben csökkentek. Egy darab csokoládé tojás 2003 márciusában átlagosan még 103 forintba került, múlt év áprilisban 75-be. Ugyanakkor a csokinyuszi árszínvonala változatlan, tavaly 101 forintba került átlagosan. Szinte zuhanásszerűen változott a játékot is tartalmazó ajándékcsomag ára: 1 284 forint után két év alatt 685 forint lett az átlagár.