A dán csoda - megállíthatatlanul nő a Lego

A Lego játékgyártó globális árbevétele 15 százalékkal nőtt 2014 első félévében, ami 11,504 milliárd dán korona forgalmat eredményezett - közölte a társaság. Az üzleti eredmény 12 százalékkal nőtt.
Napi.hu, 2014. szeptember 9. kedd, 12:18

A 2014 első félévében elért bevételünk több mint háromszorosa a hat évvel ezelőtti, 2008-as első félévi bevételünknek. Nagyon elégedettek lehetünk ezzel az eredménnyel, ami mutatja az elmúlt években tapasztalt igen nehéz gazdasági körülmények ellenére elért növekedést - kommentálta a pénzügyi eredményeket Jørgen Vig Knudstorp, a Lego-csoport elnök-vezérigazgatója.

A bevétel az első félévében 15 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakához képest, a helyi pénznemben mérve (azaz az átváltási árfolyamok hatását kizárva). A bevétel dán koronában 11 százalékkal, 11,504 milliárd dán koronára nőtt, szemben a múlt év azonos időszakára vonatkozó 10,408 milliárd dán koronával.

Az üzleti eredmény (az adózás, kamatfizetés és rendkívüli tételek előtti nyereség) 2014 első félévére vonatkozóan 3,632 milliárd dán korona volt, szemben a 2013 első félévében elért 3,246 milliárd dán koronával, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A nettó nyereség 2014 első félévében 2,715 milliárd dán korona volt, szemben a 2013 első félévi 2,381 milliárd dán koronával.

A működési tevékenységekből származó készpénzforgalom 3,383 milliárd dán korona volt, szemben a 2013 első félévében elért 2,908 milliárd dán koronával

A vártnál is nagyobb sikert értek el

A bevétel növekedéséhez jelentős mértékben hozzájárultak a Lego Movie termékek, amelyek A Lego Kaland című film 2014-es világpremierje kapcsán kerültek forgalomba.

A cégcsoport az értékesítés széles körű fellendülését tapasztalta azokban a régiókban, ahol üzleti tevékenységet folytat. "A fogyasztói értékesítés növekedése Európában, Észak- és Dél-Amerikában, valamint Ázsiában kétszámjegyű volt, amivel minden okunk megvan az elégedettségre, tekintve, hogy a globális játékpiac igen lassan indult be 2014-ben" - fejtette ki John Goodwin pénzügyi igazgató. "Még túl korai lenne arra vonatkozóan nyilatkozni, hogy az erőteljes teljesítmény tükröződik-e majd az egész éves eredményekben is, mivel a fogyasztói értékesítés a naptári év második felében, a karácsony előtti rövid, pár hetes időszakban koncentrálódik."

Az ázsiai térségben piaconként eltérően alakult az eladások növekedése. Kínában volt a legjelentősebb, több mint 50 százalékos bővülés. 2014 áprilisában letették az első kínai Lego gyár alapkővét Jiaxingben, valamint felavatták az új sanghaji irodát, amely a vállalatcsoport öt fő nemzetközi irodájának egyike.

Európában tovább folytatódott a csehországi gyár bővítése, a magyarországi Nyíregyházán pedig márciusban egy vadonatúj gyárat avattak fel. A dániai Lego gyár mellett ezek a gyárak elsősorban az európai piacokon látják el termékekkel a gyerekeket.

Mexikóban júniusban befejezték a monterrey-i gyár építését és át is adták azt. Ez elsősorban az amerikai piacokat szolgálja ki, és a bővítés várhatóan körülbelül ezer új munkahelyet hoz létre.

HOZZÁSZÓLÁSOK