BUX
39514

A legnagyobb co-branded hálózatot építik

Az áruhiteleken túl a Budapest Bank hitelkártya-szolgáltatása is elérhető a Tesco-áruházakban annak a stratégiai együttműködésnek köszönhetően, amely idén januárban kezdődött a kiskereskedelmi lánc és a pénzintézet között. Az új plasztik tudatos vásárlásra és kártyahasználatra ösztönöz azáltal, hogy összekapcsolja a Tesco Clubcard törzsvásárlói programját, valamint a pontgyűjtést, illetve pénzvisszatérítést kínáló hitelkártyák előnyeit.

Hőnyi Gyula, 2011. augusztus 29. hétfő, 13:48

A Tesco Clubcard törzsvásárlói program keretében az áruházlánc vásárlói tavaly augusztus óta kapnak pontokat az áruházon belüli költéseikért (minden 200 forint után 1 pontot), amelyeket kupon formájában levásárolhatnak a Tescókban. A programhoz kapcsolódik a Budapest Bank által kibocsátott Tesco Vásárlókártya is, amely a hitelkártyával bárhol történő vásárlások, valamint a kártyáról végzett csoportos beszedési megbízások után dupla értékű Tesco Clubcard pontot ad. Az ügyfél így a Tesco-áruházakban történő vásárlásai után járó pontjait gyakorlatilag megtriplázhatja.

A Budapest Bank a Tesco Magyarországgal közösen azt a célt tűzte ki maga elé, hogy felépíti a legnagyobb hazai co-branded hitelkártya-portfóliót. Eddig több tízezer kártya került forgalomba. A Tescónak nem ez az első hitelkártyaterméke, ám a Budapest Bankkal kötött stratégiai együttműködés hosszú távú, és sikere nagyban függ a korábban elindult hűségprogramtól, a Tesco Club Cardtól.

Bár a válság miatt az áruhitelezés területén rendkívüli visszaesés volt tapasztalható (2010-ben az újonnan folyósított áruhitel-volumen a 2008. évinek a 38 százalékára zsugorodott), a Budapest Bank a trendek ellenére is növelni tudta piaci részesedését mind az új hitelek kihelyezése, mind a teljes áruhitel-állomány tekintetében.

A hitelkártyás költésekre ezzel szemben sokkal kevéssé voltak hatással a megváltozott gazdasági körülmények: szinte folyamatosan növekszik a vásárlási összvolumen. Az átlagos tranzakciós érték ugyanakkor csökken, ami azt jelzi, hogy az ügyfelek egyre tudatosabban használják a plasztikot: a mindennapi vásárlásaik során egyre gyakrabban veszik elő, és fizetnek hitelkártyával kis összegű tranzakciókat is.

A lakossági fedezetlen hitelezés megújításában kiemelt jelentőségű a Budapest Bank és a Tesco együttműködése, hiszen a Tesco Vásárlókártya részben helyettesíti, illetve kiváltja a hagyományos, kis összegű, rövid futamidejű áruhitelezést: az ügyfélnek többek között nem szükséges minden egyes hiteligénye esetén új hitelszerződést kötnie.