BUX
38657

A magyar cégek nem kérnek a jó tanácsból

Az elmúlt évben a fővárosi cégek többsége jogi, illetve pénzügyi területen vette igénybe külső tanácsadó cég segítségét - derül ki a MarketCom Kft. által a BKIK megbízásából készített felmérésből.

NAPI Online, 2006. március 23. csütörtök, 10:48

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a cégek üzletmenetét fejlesztő (pl. értékesítési, marketing stb.) tanácsadásra jóval kevesebb cég költ, mint a jogi vagy pénzügyi tanácsadásra, mely inkább adómegtakarításra és az előírásoknak való megfelelésre irányulnak.
Az elmúlt évben a legnépszerűbb tanácsadási forma a jog volt, amit a képzeletbeli dobogón a pénzügy és az informatikai tanácsadás követett. A tanulmányból kiderül, hogy a budapesti cégek körében - az EU-csatlakozás hatására - növekvő igény mutatkozik a tanácsadási szolgáltatások alkalmazására, az egyes területek között azonban jelentős eltérés van.
Összehasonlítva a MarketCom 2004-ben, az EU csatlakozás előtt elkészített kutatási eredményeivel, elmondható, hogy a pályázati tanácsadás igénybevétele csökkenni látszik, talán annak köszönhetően, hogy a pályázó cégek egyre önállóbban képesek ilyen ügyeiket intézni.
Szintén fontos megemlíteni, hogy bár összességében növekszik az igény a tanácsadás iránt, de az üzletfejlesztési szegmens még mindig "gyermekcipőben jár". A marketing, kommunikációs és értékesítési tanácsadás a 12 szereplős listán csak a középmezőnyben található meg.
A KKV-k marketing tanácsadására szakosodott MarketCom tanácsadói szerint ez azért is szomorú, mivel az egyre egységesülő EU-piacon a magyar cégek versenyhátránya elsősorban e területeken érezhető. "A magyar cégek jó része kiváló termékeket gyárt, illetve jó színvonalon képes szolgáltatást nyújtani. - mondta el Simon Attila, a cég ügyvezetője -, azonban nem képes erről a megcélzott vevőit tájékoztatni és a magyar piacon egyre nagyobb számban megjelenő külföldi versenytársakhoz képesti előnyeit kommunikálni."
A válaszadó cégek a tanácsadó alkalmazásának legmeghatározóbb motivációjaként a szakértelem hiányát említették, ám fontos szempontnak tartották azt is, hogy külső tanácsadó alkalmazása költséghatékonyabb, mint egy külön erre a feladatra felvett munkatárs foglalkoztatása