A biztosító 60 ezer tavalyi utasbiztosítási szerződés adatait elemezte, amelyekből kiderült: az ügyfelek számára a biztosítás díja, a szolgáltatási összegek nagyságrendje és az online kötés lehetősége a három fő szempont.

Az adatok szerint az ügyfelek 70 százaléka értékes műszaki cikket is visz magával külföldre, s csupán 30 százalékuk biztosítja autóját. A legtöbb ügyfél személyenként 3 ezer forintot szán a biztosításra egy egyhetes nyaralás idejére. A többség Ausztriába, Horvátországba és Olaszországba utazik, és átlagosan 4-7 napot tölt külföldön.

A Horvát Idegenforgalmi Közösség adatai szerint a tavalyi évben 397 ezer magyar, 2,1 millió vendégéjszakát töltött a horvát tengerpartokon. Ezek az ügyfelek digitálisan érettek és jellemzően önállóan szervezik meg utazásukat, így online csatornákon érhetőek el. A Vienna Life számukra vezette be Horvátország utasbiztosítását, amely online köthető személyenként 450 forintos napidíjért, de 8 napra és egy legfeljebb 5 fős család (két felnőtt és három 18 év alatti gyermek) számára 9500 forintért elérhető a termék. A szintén most bevezetett, Európa strandjai utasbiztosítás 30 milliós fedezetet kínál fejenként 590 forintos napidíj ellenében, amelyet egy legfeljebb öttagú család 8 napra már 11800 forintért megköthet a biztosító partnereinél.