A Malév tőkehelyzete rendezett, likviditása több mint egy éve stabilizálódott, így a londoni Heathrow reptéren meglevő leszállási jogok értékesítése a British Airways-nek pénzügyileg nem jelentős akció, kiárusításra aztán pedig végképp nem nevezhető, sokkal inkább egy olyan együttműködés, amely a brit főváros elérhetőségét javítja a világ egyik vezető légitársaságának a közreműködésével – mondta a Malév vezérigazgatója a Magyar Rádió érdeklődésére. Gönci János Párizsban a nemzetközi légiforgalmi szövetség éves közgyűlésén vesz részt. Hozzátette még, hogy a Malév, a British Airways-szel előnyös üzletet kötött amikor a járatok közös működtetéséről döntött, hiszen az utasok szempontjából ez azt jelenti, hogy ezentúl négy helyett öt olyan járat lesz a két főváros között, amely Malév jeggyel elérhető. A két légitársaság közösen értékesíti a jegyeket Londonba, a British Airways-gépek a londoni Heathrow-n, a Malév-gépek pedig a londoni Gatwicken szállnak le. A gatwicki járatot egyébként a Malév a tavasszal indította, amely azóta 60 százalék feletti kihasználással közlekedik és különös előnye, hogy még aznap vissza is lehet jönni Londonból. Ezt a járatot tehát különösen az üzletemberek kedvelik. Gönci János elmondta még, hogy a Malév a jövő év elejétől az egyik legnagyobb légi szövetség a oneworld teljes jogú tagja lesz, és ezt a megállapodást már a szövetségen belüli együttműködés jegyében kötötték. A világ 261 légitársaságát tömörítő Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség, az IATA párizsi közgyűlésén amúgy Gönci Jánost is beválasztották a 30 tagú kormányzótanácsba. A légitársaságok egymás közötti elszámolását, különböző biztonsági minősítéseket végző szervezetnek, amelynek tagjai lefedik a világ menetrendszerinti járatának 94 százalékát, nos, ennek a szervezetnek ilyen magas rangú magyar képviselete még nem volt. Gönci János hozzátette: elsősorban a 30-50 géppel rendelkező közepes légitársaságok képviseletét kívánja erősíteni, de ez a lehetőség a Malév számára is óriási lobbi lehetőséget biztosít. Az IATA közgyűlésén egyébként a repülési ágazat teljesítményét értékelték. Kiderült, hogy a 2001-es visszaesést követően a teljes szektor még mindig veszteséges, tavaly is ez volt, de ennek most már az igen magas olajár és ennek kapcsán a kerozinár az oka. A Malév gazdálkodása is javul, de már a tavalyra tervezett nullszaldót, vagyis a veszteségesség megszüntetését éppen a magas olajárak és éppen a magas kerozinárak miatt Gönci János csak óvatosan ígéri.