A média képviselői egyeztetést javasolnak a kormánynak

Súlyosnak tartják a kommunikációs szakmai szervezetek a sajtóban „reklámadóként” megjelent médiaadót és szakmai egyeztetést javasolnak.
Diószegi József, 2013. május 27. hétfő, 15:47

A szakmai szövetségek álláspontja szerint a "reklámadó" néven bejelentett és a médiaszektorra kivetni tervezett adó hatásai egyelőre beláthatatlanok mind a szektor, mind pedig a közönség számára, és az rendkívüli mértékben érinti az egyébként is nehéz helyzetben lévő kommunikációs iparágat.

A médiaszektor, mint a véleményformálás, a véleménynyilvánítás alapvető fontosságú iparága évek óta súlyos helyzetben van, amit az is jelez, hogy a szektor az elmúlt öt évben reklámbevételeinek több mint harmadát elveszítette.

A tervezetben szereplő adókötelezettség a fentiek ismeretében a médiaszektor munkahelyteremtő képességét, beruházási, kutatás-fejlesztési tevékenységét, társadalmi szerepét, végső soron pedig alapvető társadalmi feladatainak ellátását veszélyeztetné a hazai tartalomelőállítás helyzetének nehezítése mellett. A tervezett adófizetési kötelezettség így nem csupán a médiaszektor működését érintené alapvetően, hanem káros hatásai a teljes kommunikációs iparágra és ezen felül a kapcsolódó iparágakra is kiterjednének.

A teljes kommunikációs iparágat tömörítő szakmai szövetségek emiatt egyeztetést javasolnak a kormánynak abból a célból is, hogy a jogalkotó számára információt adhassanak a médiaszektor valós helyzetéről, valamint azon hatásokról, amelyek a tervezett adó bevezetése nyomán a magyar gazdaság teljesítőképességére is negatív következményekkel járhatnak és végső soron a gazdasági növekedés esélyeit rontják - fogalmaznak.

 

A közleményt jegyző szervezetek:

 

Magyar Reklámszövetség
Direkt és Interaktív Marketing Szövetség
Interactive Advertising Bureau (IAB) Hungary
Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete
Magyar Közterületi Reklámszövetség
Magyar Lapkiadók Egyesülete
Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége
Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete
Piackutatók Magyarországi Szövetsége
Professzionális Piackutatók Társasága
Reklám Világszövetség Magyar Tagozat
Főszerkesztők Fóruma

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

brum, 2013.05.27 17:10

@szkitaati:
arról kéne beszélni, hogy miért akarja annyire megszerezni a Nyerges-birodalom a tv2-t, hogy a törvénnyel jóárasítsa magának a csatornát...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

szkitaati, 2013.05.27 16:21

Arról kellene beszélni ,hogy 23 év alatt mennyi volt az az tteni összprofit ,abból mennyit forgattak vissza Magyarországon ,és mennyit vittek ki ?Mennyi volt az adómentesség az első 10 évben?..Mennyi van Offshorban???...ugye? Ballibek..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html