Március 1-jétől az angol származású Giles Shrimpton irányítja a budapesti székhelyű navigációs szoftvereket gyártó NNG-t. A társaság az internetre kapcsolódó autókban látja az egyik legnagyobb üzleti lehetőséget és intenzív növekedési szakaszra készül. A cég már nem csak navigációt, hanem komplex szolgáltatásokat is kínál - az egyik legnagyobb üzleti lehetőségét az internetre kapcsolódó autókban látja. Egyes becslések szerint öt éven belül az új autók 90 százaléka rendelkezik majd online kapcsolattal.

Shrimpton Szombathelyi Pétert váltja, aki Balogh Péter alapító-vezérigazgató távozását követően nyolc hónapig megbízott vezetőként irányította a céget. A vállalat azért igazolta a szakembert, mert olyan menedzserre volt szükség, aki globális tapasztalatokkal rendelkezik. Shrimptonnak huszonöt évnyi tapasztalata van az autóipari és szórakoztatóipari technológiáknál; pályáját szoftverfejlesztőként kezdte, majd felső vezetői pozíciókat töltött be a Philipsnél, a Siemensnél, valamint az autóipari navigációs szoftvereket fejlesztő Tom Tom-nál. Egyebek között Kínában, az USA-ban és Franciaországban is dolgozott.

Amelyik cég négy éven keresztül 40 százalékos növekedést tud elérni, az valamit jól csinál - méltatta új csoportját a vezérigazgató. A vezetőváltás mellet az NNG központja és fő fejlesztési bázisa továbbra is Magyarország marad. A cég tavaly újabb 20 százalék feletti árbevételt, illetve nyereséget ért el, míg a létszám folyamatosan növekszik. A jelenleg mintegy 800 főt foglalkoztató társaság 2016 végére ezer fősre bővül. Jelenleg felhatalmazást kaptak további 150 ember felvételére. Biztató, hogy a szoftvermérnökök szemében az NNG már nagyon vonzó munkáltatónak számít, a budapesti mellett a szegedi iroda is folyamatosan nő.

Új termékcsoportok jönnek

A cég a navigációs piac, a nem internetkapcsolattal rendelkező autók helyett egyre inkább integrált modemekkel rendelkező járműveket igyekszik kiszolgálni - például a térképes keresés, a parkolási információk valós idejű letöltése terén, az ilyen megoldásokat kiszolgáló eszközökben folyamatosan kétszámjegyű bővülést tapasztalni. Nagy lehetőségek áll a sofőr asszisztencia rendszerek és az "autonóm járművek" előtt, amelyek gps-kamerákhoz, radar-rendszerekhez tudnak kapcsolódni.

Autóba való integráció kapcsán szükséges, hogy az operációs rendszerekhez (például iOS, Android) igazodjanak, ez az integráció azonban nem egyszerű. Az interface alapvető tartalma - a jelenleg már 50 különböző nyelven és 200 országról elérhető - térkép. Az NNG jó kapcsolatban áll a térképszállítókkal, így a konvertálás akár egy óra alatt megtörténhet - ismertette Shrimpton. A társaság új piacok felé is nyitna - jelenleg 12 irodát működtetnek globálisan: egyebek között Kínában, Ausztráliában és Japánban is van kirendeltségük. A budapesti központ is bővül.

Az NNG új termékcsoport bevezetését tervezi, amelynek részletei egyelőre nem publikusak. A tervek szerint az új eszközt csak 2020-ban vezetnék be. Giles Shrimpton elmondása szerint a Google és az Apple noha versenytársnak is tekinthetőek, akár az NNG ügyfeleivé is válhatnak, amennyiben saját, hálózatba kapcsolt részlegesen, vagy teljes egészében önvezető autóval jelennek meg a piacon.