A Sziget 150 milliós profitot hozott

A Sziget Fesztiválon – figyelembe véve a Tankcsapda augusztus 10-én tartott húszéves jubileumi koncertjét is – rekordszámú, 390 ezer látogató vett részt – közölte az econet a tőzsde honlapján hétfőn.
NAPI, 2009. augusztus 17. hétfő, 19:56

A Sziget Fesztivál ennek köszönhetően a szponzorációs bevételek visszaesése ellenére 150 millió forintot meghaladó plusszal zárt az első számítások szerint. Ez mintegy 50 százalékos növekedést jelent 2008-hoz képest.

A 2009. augusztus 11-én megrendezett Zene a rasszizmus ellen című programsorozat ugyanakkor nem termelte ki a ráfordításokat, így némiképp csökkenti a fesztivál pozitív eredményét.

Az idei szezonban az előzetes kalkulációk szerint összességében 350-400 millió forint körüli eredményt értek el. A Sziget Kft.-t jelenleg a Volt Fesztivál és a Balaton Sound eredményének 50 százaléka illeti meg.

Az econet azt is közölte, hogy 2013-ra, a Sziget Kft. akvizíciózárásának évére megalapozottnak tartják a korábbi, 800 millió forint körüli EBITDA-célkitűzésüket. Ekkorra az econet.hu Nyrt. és részvényesei a Sziget Kft. 75 százalékát birtokolják majd (jelenleg 26 százalék az érdekeltségük).

A vételár összességében legfeljebb mintegy 5 milliárd forint lehet, ami függ a teljesítménytől (amelyből 1,1 milliárd forintot már kifizettek) és csökkent a Sziget Kft.-től évente kapott osztalék összegével. Így a cég felvásárlása - a kapott osztalékok mértékétől függően - 6,5-7,5-szeres EBITDA-szorzón történik.

HOZZÁSZÓLÁSOK