Ajándékokkal édesgetnek a nyugdíjpénztárak

Elkezdődött a tagok megszerzéséért folytatott versengés a nyugdíjpénztárak piacán, a pályakezdők miatt a harmadik negyedévben jóval több a nyugdíjpénztári belépő, mint az év más időszakjaiban - írja a Világgazdaság.
NAPI, 2009. augusztus 31. hétfő, 09:05

Tavaly július és szeptember közt lépett be az összes új belépő csaknem 45 százaléka, vagyis 85 ezer fő - olvasható ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) statisztikáiból, nem véletlen tehát, hogy aktív toborzásba kezdtek a pénztárak - írja a Világgazdaság.

A pénztárak - a magas hozamok mellett - értékes ajándékokkal is csábítja a tagokat, az OTP Magánnyugdíjpénztára például autót, robogókat, wellness-utalványokat sorsol ki közöttük, az átlépők emellett egy ötezer forintos vásárlási utalványt is kaphatnak.

Az OTP igyekezete nem véletlen: az intézmény ugyanis az idén az átlépések miatt sok tagot veszíthetett, és a PSZÁF adatai szerint is csaknem ötezer fővel csökkent a pénztár taglétszáma az első negyedév során. (Az átlépők többsége egyébként valószínűleg rosszul járt, hozam tekintetében ugyanis az OTP Magánnyugdíjpénztár portfóliói az idén kifejezetten jól teljesítettek.)

Ajándékokkal csábítja a belépőket az MKB Magánnyugdíjpénztár: az új tagok egyebek között iPod, DVD-lejátszó vagy könyvutalvány közül választhatnak. Az április óta tartó akció egyébként sikeres, a pénztár taglétszáma folyamatosan gyarapodik - mondja Lehoczky László, az MKB Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója. A banki hátterű pénztárak közül kényszerből nem akciózik az idén az Erste, a PSZÁF ugyanis nemrég átmenetileg eltiltotta a kasszát új tagok felvételétől.

A biztosítói hátterű pénztárak reklámokra, ajándékokra ritkábban költenek, vagy a cégcsoport valamelyik másik szolgáltatását adják ajándékba. A második legnagyobb magánkassza, az Aegon például egy ötezer forintos ajándékutalvány mellett baleset-biztosítást ad a tagoknak, a tavaly alakult Generali pedig a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjából ad kedvezményt.
Az ING és az Axa nem tervez reklámkampányt vagy ajándékosztást az idén.

Rendkívül szűkössé váltak a lehetőségek, hogy az idén a működésükre már csak a befizetett tagdíjak 4,5 százalékát használhatják fel a pénztárak - mondja Bába Julianna, az Axa Önkéntes és Magánnyugdíjpénztár igazgatótanácsának elnöke.

HOZZÁSZÓLÁSOK