Akciókkal adnának túl a nyári készleteken

Eladni még lenni mit, a kérdés csak az, hogy kinek, ugyanis a szezon végi kiárusítás sem dobja meg az eladásszámot a kiskereskedelemben.
NAPI, 2009. augusztus 31. hétfő, 18:17

Az augusztus jellemzően az élelmiszer-kereskedelemben mutat csak élénkülést, a többi területen, az iskola- és irodaszerpiac kivételével uborkaszezon van. Jellemzően ilyenkor alakítják át a kereskedelmi hálózatok a szortimentjüket, készülve az év utolsó négy hónapjára, amelyből elsősorban az október és a december szokott kiugrást mutatni, de a november is erőteljesebb.

A kereskedők ezt az időszakot a kiárusításnak szentelik, hogy a megmaradt árukészletet kipörgessék. A Baumaxnál például fél áron lehet hozzájutni kerti bútorokhoz, kerti pavilonokhoz vagy akár szennyvízszivattyúhoz, házi vízellátó rendszerhez. Akciósak egyes zuhanykabinok és kandallók is. Utóbbi kettő esetében nagy forgalomra számíthat, hiszen az ősz jellemzően az építkezésé, illetve a felújításoké. Ennek megfelelően a barkácslánc egyes festékeit is akciózza.

Ezzel szemben a hipermarketek csak az iskolakezdésre koncentrálnak. Hackl Mónika, a Tesco szóvivője elmondta, a nyári szezonális termékekből lényegében nem maradt semmi, elkeltek a készletek, így nem jutott akciózásra. A jó készletgazdálkodásnak köszönhetően még a grilleszközökből sem marad annyi, hogy akciózni lehetne velük. A forgalmat a taneszközök mellett a primőr áru generálja, hiszen elkezdődött a befőzési szezon és sok zöldség-gyümölcs most kerül kedvező áron a boltok polcaira.

HOZZÁSZÓLÁSOK