BUX
38657

Áprilisban már új metrókocsikon utazhatunk

Az Alstrom metrókocsik pótlására puhatolódzó tárgyalásokat kezdett a főváros vezetése más gyártókkal. Azok azonban vagy nem vállalnák a munkát, vagy csak évek múlva tudnának szállítani.

NAPI, 2011. január 24. hétfő, 08:08

A Napi Gazdaság hétfői számának a cikke:"Raktárban" porosodó vagy gyorsan legyártható metrókocsikat keres a BKV és a főváros - értesült a Napi Gazdaság. A kettes metróvonal kocsijainak lecserélése nem halasztható, az Alstom azonban nem tudja egyelőre teljesíteni vállalását a fékrendszerek alkalmatlansága miatt. Megoldást találni azonban nem könnyű. Az orosz mityisinszki vagongyár - ahol a most közlekedő kocsik készültek - vélhetően nem szállítana Budapestre, hiszen az üzem az Alstom résztulajdonában van. A másik szóba jöhető gyártó, a Siemens nem rendelkezik felesleges kocsikkal, vagyis csak többéves átfutási idővel tudna metrókocsikat gyártani az itteni metróhoz.A magyar Siemens részéről kérdésünkre konkrét válaszokat nem kaptunk, a német gyár ugyanakkor már elkészítette s legyártotta a vezérlőegységeket a 4-es metró kocsijaihoz. Mivel ezek a berendezések csak az Alstomhoz jók, kérdés mi lesz velük, ha nem a francia cég szállítja a metrószerelvényeket. Hírbe hozták a projektet a spanyol CAF konszernnel is, a cég kommunikációs vezetője azonban nem válaszolt kérdéseinkre.A pótlásról szóló tárgyalásokról megkérdeztük a főpolgármestri iroda kommunikációs vezetőjét is, aki elmondta: nincs tudomása megbeszélésekről. Tarlós István főpolgármester lapunknak elmondta, hogy továbbra is szeretne megállapodni az Alstommal. A vita ugyanis nem a főváros és a francia cég, hanem utóbbi és a Nemzeti Közlekedési Hatóság között van. A hatóság tavaly megtagadta az Alstom Metropolis típusú metrókocsijai típusengedélyének kiadását - ennek hiányában pedig nem állíthatók forgalomba. A hatóság főként a fékrendszer hiányosságai miatt nem adta meg a típusengedélyt, időközben ezt - állítólag - már kijavították.A Napi értesülései szerint a Metropolis kocsikat ennek megfelelően le is gyártották, így a kettes vonalon akár már idén áprilisban futhatnának az új szerelvények. Az Alstom Transport írásos válaszában kifejtette, hogy továbbra is "elkötelezett a kialakult helyzet tárgyalásos rendezésében".