BUX
39279

Áruházak keserítik a szórakozóhelyek életét

A szélsőséges időjárás és a gazdasági válság áthúzódó hatásai miatt forgalmi szempontból az idei nyár többnyire még a tavalyit is alulmúlta a fővárosi - elsősorban szabadtéri - szórakozóhelyeken. A magyar fiatalok egyre inkább a hipermarketek polcairól szerzik be az italt az esti szórakozáshoz.

Major András, 2010. augusztus 19. csütörtök, 17:20

A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikkeA gyengébb forgalomért a vendégek rosszabb anyagi helyzete és a rettenetes idei időjárás egyaránt okolható - mondta a Napinak Hamza Gergő, a Zöld Pardon (ZP) marketing- és kommunikációs vezetője. Az időjárás miatt több külföldi előadó fellépése maradt el, ebben a "vulkánhatás" is szerepet játszott. Így a 2009-es 3-4 nap után idén 8-10 alkalommal is be kellett zárniuk. Emellett megszaporodtak a gyenge forgalom miatti veszteséges esték is. Az üzemeltető új akcióval próbálta élénkíteni a forgalmat: idén 400 forintba kerül ugyan a belépés, viszont jár hozzá egy kupon, amelyért este tíz óra után egy ital ingyen jár. A programkínálat is gazdagabbá vált és több a kísérő program (filmvetítés, irodalmi est).Idén csúcsosodott ki igazán a visszaesés a tavalyi, válság miatt már érzékelhetően gyengébb forgalmat hozó év után - állapította meg Zsendovits Ábel, a Szimpla Kert tulajdonos-ügyvezetője. Míg pár éve még átlag 3-4 sört fogyasztottak esténként a vendégek, most már inkább csak egy-kettőt. A magyar fiatalok egyre inkább a hipermarketek polcairól szerzik be az esti szórakozáshoz szükségesnek gondolt italokat. Bár a külföldiek nem annyira árérzékenyek, azért körükben is gyakori az esti "betárazás".A fogyasztási szokások átalakultak, részben a szórakozóhelyek számának gyarapodása miatt - véli Zsendovits. Korábban egy estét 1-2 szórakozóhelyen töltöttek a fiatalok, mostanában viszont nem ritka, hogy 4-5 helyet is végigjárnak. A Szimpla Kert tulajdonosa tervei szerint ősszel egy állandó kedvezményt nyújtó, törzsvendégeknek szánt klubkártyával jelentkeznek, amelybe más, helyi vendéglátó-ipari egységeket is bevonnának. A Szimpla nyáron indult fűzfői egysége miatt kicsit csalódottak: külföldiek csak szórványosan vannak a Balatonon, a magyarok pedig itt is inkább a hiperekben vásárolnak estére.Az utóbbi években a vendéglátásban is érezhető a gazdasági válság hatása; a szórakozni járók jobban odafigyelnek a költéseikre - véli Bosznai Tibor, a margitszigeti Holdudvar alapító művészeti vezetője. A margitszigeti vendéglátóhelyek látogatószámát a Margit híd elhúzódó felújítása is negatívan befolyásolja és a sok eső is rosszul érintette a szabadtéri helyeket. A vezető szerint a külföldiek idén is nagy számban látogatták a Holdudvart; emellett telt házzal működött a kertmozi és sokan követték figyelemmel az irodalmi programokat. Ezzel együtt - tekintettel az általános gazdasági helyzetre - nem lehetett üzletpolitikánk az árak emelése - fogalmazott Bosznai.A labdarúgó-vb közvetítéseinek is köszönhetően körülbelül 15-20 százalékkal jobb forgalmat ért el az Instant Café a tavalyinál - tudtuk meg Rácz Tibor üzletvezetőtől. A vendégek között több lett a külföldi. A meccsek alatti sörfogyasztás érzékelhetően föllendült. Az Instant számára a szeptembertől májusig tartó időszak számít főidénynek, a rendszeres programokat is ekkorra időzítik; a nyári szezon inkább pihenősebb, a hely jellegéből adódóan - mondta az üzletvezető.