EUR
307.85
USD
274.84
BUX
0 0.00%
OTP
0 0.00%

Átverte a nyugdíjasokat két biztosító

Valótlan állításokat tartalmazott a 4Life Direct Kft. és a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited nyugdíjasoknak szóló hirdetései - a GVH súlyos büntetést szabott ki.
Napi.hu, 2016. január 21. csütörtök, 11:15

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a 4Life Direct Kft. és a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Időskori Biztonság életbiztosítás népszerűsítésekor, mert valótlan állításokat jelenítettek meg a szolgáltatás jellemzőiről, valamint megtévesztően azt a látszatot keltették, hogy a biztosítást a 4Life Direct Kft. nyújtja. A jogsértésért összesen 99 millió bírságot szabott ki a GVH - közölte a versenyhivatal.

A GVH megállapította, hogy megtévesztő állításokkal népszerűsítették az Időskori Biztonság életbiztosítást a közvetítő honlapján, a rádió- és televízió reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a szórólapokon, a direkt marketing levelekben és az SMS-ekben 2012 decembere és 2015 májusa között.

A hirdetésekben hamisan azt sugallták, hogy a biztosítás különböző havidíjakért, de már "akár napi 100 forintért" "érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben", illetve "a családjának kifizetett készpénz akár 33,5 millió forintot is elérheti. Napi 100 forintért azonban legfeljebb 50 ezer forint biztosítási összeg volt elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, és a hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében az utóbbi összeg nem nyújt érdemi segítséget.

Azt is hamisan sugallták a reklámokban, hogy a biztosítást a közvetítő 4Life Direct Kft. nyújtja, hiszen a szolgáltatást a valóságban a Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítja.

A GVH a 4Life Direct Kft.-vel szemben 63 milliós, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited-re pedig 36 millió forintos bírságot szabott ki. A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott.

Súlyosító körülményként értékelte mindkét vállalkozás esetében többek között, hogy a megcélzott fogyasztói kör tagjai koruk miatt sérülékenyek és kiszolgáltatottak, figyelemmel a rendelkezésre álló életbiztosítási lehetőségek szűkös kínálatára, valamint azt is, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott.

Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy a két vállalkozás módosította kereskedelmi gyakorlatát és a minimális biztosítási összegeket kivezette kínálataiból a versenyfelügyeleti eljárás megindítását követően - írta közleményében a GVH.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

tarTosPista, 2016.01.21 15:47

Jó pár évig voltam biztosítási üzletkötő, így van némi fogalmam erről. Amikor először megjelent a reklám Szilágyival, már az nem tetszett, hogy a reklámozott telefonszámon kívül semmi elérhetőséget nem találtam. Nekem az a komolyság első lépcsője, ha egy reklámozó elérhető székhelyet, telephelyet, üzletet, irodát mutat.
A reklámszöveg alapján pedig számomra nem tűnt túl megbízhatónak, hitelesnek a biztosítás.
Éppen ezért kíváncsian várom azt az időszakot, amikor elérkezik az első olyan időszak, amikor egy ügyfél odaállít eléjük, hogy elérkezett a lejárat, fizetnie kell a cégnek.
Na, most olvastam a honlapjukon: A 4Life Direct gyökerei Dél-Afrikába nyúlnak vissza, az 1990-es évekre.
Kössz. :-) Burkina Faso-i útlevél jár hozzá? :-)
Na, most ha belegondolok, hogy ezt a büntit is valahogyan ki kell termelni...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kakambuki, 2016.01.21 11:35

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
www.Napi.hu Online Kft. Napi.hu - Független üzleti és pénzügyi portál, benne magyar és nemzetközi hírek, elemzések, tőzsdei információk. Helye: Flórián tér 1. 2. emelet, Budapest, Budapest. 1033 Telefon: +36-1-506-0930. Telefax: +36-1-506-0931. .