Az Elmű 15 milliós bírságot kapott

Az ügyintézés korlátozása, illetve az előre fizetős mérők feltöltésének ellehetetlenítése miatt 15 millió forintra bírságolta az Elmű Nyrt. egyetemes szolgáltatót a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH). A hivatal helyszíni ellenőrzés során az áramszolgáltató ügyfélszolgálatának működésében tárt fel a felhasználókat érintő súlyos hiányosságokat.
Napi.hu, 2014. november 5. szerda, 10:22

Súlyos hiányosságokat tárt fel a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal helyszíni ellenőrzés keretében a Budapesti Elektromos Művek Nyrt.-nél (Elmű Nyrt.) ügyfélszolgálatának működésében. A szolgáltató megsértette az üzletszabályzatában foglaltakat azzal, hogy indokolatlanul megrövidítette ügyfélszolgálati irodáinak nyitva tartását, korlátozta a telefonos ügyintézési lehetőségeket, valamint több napon keresztül ellehetetlenítette az előre fizetős mérők feltöltését. Ez utóbbi intézkedése a legkiszolgáltatottabb felhasználókat különösen hátrányosan érintette - állapítja meg a MEKH vizsgálata. Az ügyfélszolgálatok működési rendjét a szolgáltatók üzletszabályzata tartalmazza, melyet kizárólag a hivatal jóváhagyásával lehet módosítani.

A MEKH a helyszíni ellenőrzésen feltárt hibák miatt 15 millió forintra bírságolta az áramszolgáltatót. A büntetés mértékének meghatározásakor a MEKH több mérlegelési körülményt figyelembe vett, közöttük az érintett felhasználók magas számát - derül ki az erről szóló közleményből. Az ügyintézési lehetőségek korlátozását a MEKH a felhasználói érdekek súlyos megsértésének tekinti, ezért a jövőben is folyamatosan ellenőrzi a szolgáltatók tevékenységét, kiemelt figyelmet fordítva az ügyfélkezelési gyakorlatokra - teszi hozzá a közlmény.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

unortodox, 2014.11.05 10:23

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html