Az interneten továbbra is pörög a kereskedelem

A magyar webáruházak 73 százaléka könyvelt el 2012-ben forgalomnövekedést, közülük minden harmadik több mint 50 százalékkal tudta növelni az árbevételét, és csak 9 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről - derül ki a Webshop-Experts Kft. felméréséből.
MTI, 2013. június 6. csütörtök, 07:34

A webáruházak készítésével foglalkozó kft. negyedik éve végez felmérést, az idén közel 500 internetes áruház vett részt a kutatásában. A felmérésből egyebek közt kiderül, hogy az interneten legjobban értékesíthető termékek listáján az első öt helyen a szerszámok, a háztartási és vegyi áru, a könyvek, az autó- és motoralkatrészek, illetve a kozmetikai termékek szerepelnek.

A magyar webáruházakban száz látogatóból átlagosan egy vásárol, az egy vásárlásra jutó átlagos költés pedig 18 882 forint. A legelterjedtebb fizetési mód az utánvét, a webáruházak 85 százaléka biztosít ilyen lehetőséget, míg bankkártyával 24 százalékuknál lehet fizetni. Mobilfizetési megoldásokat jelenleg csak az internetes áruházak 1 százaléka biztosít.

A szállítási módok közül a házhozszállítás a webáruházak 84 százalékánál, a személyes átvételi lehetőség 69 százalékuknál vehető igénybe, illetve egyötödük Posta Ponton vagy Pick Pack Ponton is biztosítja a személyes átvételt. A magyar webáruházak 88 százaléka csak egy országban értékesít, de 4,5 százalékuk több mint öt országban árulja a termékeit.

HOZZÁSZÓLÁSOK