BUX
38616

Az OTP ellen érkezett a legtöbb panasz

A PSZÁF adatai szerint egy év alatt közel harmadával csökkent a pénzügyi intézmények ellen érkezett beadványok száma, a bankok közül a legtöbbet az OTP-vel kapcsolatban nyújtották be.

NAPI, 2010. december 16. csütörtök, 10:59

Kevesebb fogyasztói kritika érkezett a pénzügyi intézmények szolgáltatásaival szemben az idén a harmadik negyedévben a PSZÁF-hoz: a 2311 beadvány 21,7 százalékkal kevesebb az előző negyedévinél, illetve 28,6 százalékkal az előző év azonos időszakinál.A szervezet honlapján nyilvánosságra hozott adatok szerint a tőkepiaci és a pénztári bejelentések száma folyamatosan csökken, a bankokra vonatkozó beadványok száma a deviza alapú személyi kölcsön kivételével minden kategóriában mérséklődött, éves összevetésben csak a biztosítási szektornál nőtt a beadványok száma, igaz ott 22,6 százalékkal.Idén a harmadik negyedévben a legtöbb bejelentés (az összes 73,3 százaléka) a bankokkal szemben érkezett, a pénzügyi vállalkozásokra 18,5 százalék jutott. Az egyéb kategóriába tartozó társaságokkal szembeni bejelentések kétharmada fogyasztói csoportszervező társaságokra vonatkozott. A harmadik negyedévben a pénz- és tőkepiaci beadványok több mint két harmada a hitelezéssel kapcsolatban merült fel, ezek legnagyobb részben továbbra is a hosszúlejáratú, ingatlanfedezet melletti, szabad felhasználású és lakáshitelekre vonatkoztak.A harmadik negyedévben a devizalapú hitelekre vonatkozó beadványok száma (174) némileg meghaladta a forint alapú hitelekét (142), de számuk az előző időszakokhoz képest folyamatosan csökkent. A korábbi időszakhoz hasonlóan a fogyasztók leginkább a szolgáltatás minőségét, az elszámolások, megbízások teljesítését, illetve a tájékoztatási hiányosságokat kifogásolták.A legtöbb beadvány (szám szerint 189, az összes 14,6 százaléka) az OTP Bankra vonatkozott a harmadik negyedévben, a szám azonban elmaradt a pénzintézet 22,3 százalékos piaci részesedésétől. Piaci részüket meghaladó mértékben érkeztek beadványok a Budapest Bank Nyrt., a Citibank Europe plc. Magyarországi Fióktelepe, valamint a Credigen Bank Zrt. ellen.A biztosítók elleni bejelentések háromnegyedét a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással, a lakás- és életbiztosításokkal kapcsolatos ügyek teszik ki. A legtöbb beadvány (169) a Groupama Garanciával kapcsolatban érkezett - a biztosító piaci részesedése 10 százalék, miközben az összes beadvány 22,7 százaléka kapcsolódott hozzá. Piaci részesedése fölötti mértékben érkeztek panaszok a Genertel Biztosító Zrt., valamint az AIM Általános Biztosító Zrt. ellen is.A PSZÁF adatai szerint a pénztári szektorra tett bejelentések száma folyamatosan csökken: az első negyedévben még 59-es szám a harmadik negyedévre közel felére mérséklődött.