BUX
39279

Babaételt és műfogsorrögzítőt patikában veszünk

A gyógyszertárak legnagyobb bevétele az élelmiszer kategórián belül száraz babaételből és teából származik, testápoló készítményeknél pedig arc- és babápolók, illetve műfogsorrögzítők állnak az élen - állapította meg a Nielsen.

Leszák Tamás, 2010. augusztus 13. péntek, 13:22

A gyógyszertárak kínálatában egyre nagyobb szerepet kapnak egyes napi fogyasztási cikkek: az ide tartozó tizenhat kategóriában az idei első félévben több mint 6 milliárd forintot forgalmaztak a patikák. A legnagyobb bevételt száraz babaétellel, illetve arcápoló készítményekkel érték el - derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. A teljes hazai kiskereskedelmi értékesítésen belül értékét tekintve kiemelkedik a gyógyszertárak piaci részesedése száraz babaételből (53 százalék), illetve műfogsorrögzítőből és -tisztítóból (52 százalék). Jelentős még a patikák súlya, az első félév adatai alapján naptejnél, lábápoló szereknél, arcápoló készítményeknél, babaápoló szereknél, továbbá teánál és intim szappannál, szúnyogriasztónál és ajakápoló szereknél. A Nielsen szerint a tea mintegy 12 milliárd forintos teljes kiskereskedelmi piacán növekszik a drágább gyógyteák iránt növekszik a kereslet, ami a patikák kínálata felé is orientálja a fogyasztókat.