A nyáron kiírt közbeszerzésre csupán hárman jelentkeztek, közülük az egyik pályázó visszalépett, érvényes ajánlatot pedig végül csak a Raiffeisen adott. A Népszabadság értesülései szerint a Raiffeisen Libor felett 0,96 bázisponttal nyújt kölcsönt. A vonatonként 1,18 milliárd forintos hitelt 14 év alatt kell visszafizetni, negyedévenkénti tőke- és kamattörlesztéssel. A kölcsön fedezetét maguk a motorvonatok jelentik. A MÁV július végén hívta le 30 új vonatra szóló opcióját, amely a hiteltender pénteki eredményhirdetésével lépett hatályba. A most megvett szerelvények közül az első kettőnek jövő szeptemberben, az utolsó párnak 2009 őszén kell megérkeznie. Közben a Stadler menetrend szerint folytatja első 30 motorvonata leszállítását is. A MÁV eddig 13 vonatot vett át, a harmincadik jövő márciusban állhat forgalomba.