A kuponos oldalak által közvetített jelentős kedvezmények, és az internetes vásárlással járó kényelem mellett kockázatot is jelent az online vásárlás, miután a felek nincsenek személyesen jelen a szerződéskötéskor, ráadásul sokan nem tudják, hogy a termékeket a kuponos oldalak csupán közvetítik, és nem értékesítik - írja közleményében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, amely összesen 19 kuponos oldalt ellenőrzött, melyek közül 18 honlap (95 százalék) nem tett eleget a jogszabályi kötelezettségeinek.

A fogyasztók így kizárólag azon információk birtokában döntenek a vásárlásaikról, melyeket a kuponos oldal közzétesz. A vonatkozó jogszabályok részletesen meghatározzák a tájékoztatási követelményeket, melyek közül az alábbiak tekintetében merült fel leginkább - teljes vagy részbeni - hiányosság:

  • panaszkezelés módja (9 honlap esetében)
  • vitarendezési mechanizmusok (14 honlap esetében)
  • békéltetőtestülethez fordulás lehetősége (15 honlap esetében)
  • kellékszavatossági és termékszavatossági jogok (11 honlap esetében)
  • elállás/felmondás joga: A kupon megvásárlásától számított 14 napon belül a fogyasztót megilleti az indokolás nélküli elállás/felmondás joga, feltéve, hogy a kupont még nem váltotta be. Az elállási/felmondási jogról a kuponos oldalon részletes tájékoztatást kell nyújtani. A felügyelőségek megállapították, hogy 6 honlap esetében a tájékoztatás teljes egészében hiányzott, 10 esetben a határidő feltüntetése maradt el, 13 vállalkozás pedig nem hívta fel a fogyasztó figyelmét arra, hogy elállás esetén 14 napon belül köteles visszafizetni a fogyasztó által kifizetett teljes vételárat.

Az NFH kiemeli, hogy a fogyasztói beadványok jellemzően nem a kupont rendelkezésre bocsátó szolgáltatóval szemben érkeztek, hanem a tényleges termékértékesítést végző, vagy szolgáltatást nyújtó vállalkozás (pl. igényérvényesítési) eljárását kifogásolták. Éppen ezért a hatóság azt javasolja, hogy ha valaki kupont szeretne vásárolni, érdemes a nagyobb kupongyűjtő cégeket választani, ugyanis ők szigorúbban szűrik partnereiket, és többen garanciát vállalnak arra az esetre is, ha a termék/szolgáltatás nem felelne meg a vevő elvárásainak.