Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. 13,5 milliárd forintot nyert el a Közlekedésfejlesztési Operatív Program pályázatán a kezelésében lévő gyorsforgalmi utak közlekedésbiztonsági fejlesztéseire. A támogatási szerződést ma írták alá.

Schváb Zoltán, a közlekedésért felelős helyettes államtitkár az eseményen elmondta, hogy Magyarország uniós csatlakozása óta uniós forrásból most először sikerült célzott forrásmennyiséget, mintegy 50 milliárd forintot elkülöníteni a személysérüléses balesetek megelőzését segítő közlekedésbiztonsági fejlesztésekre. Ennek egy részét nyerte el az ÁAK, és hasonló nagyságrendű összeghez jut a Magyar Közút Zrt., a MÁV Zrt. is, de részesül az összegből a GySEV Zrt. is. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re a senki se váljon a közúti közlekedési balesetek halálos áldozatává, és ez Magyarország szándéka is, e cél elérését szolgálják az összegből megvalósuló fejlesztések.

Bakó Attila, az ÁAK vezérigazgatója kiemelte, hogy a korábbiakhoz képest ezáltal soha nem látott méretű biztonságfejlesztési beruházások válnak lehetővé. Az ÁAK a rendelkezésre álló forrásból elő tudja készíteni a M3-as autópálya fővárosi bevezető szakaszának korszerűsítését, és több balesetveszélyes csomópontot körforgalommá alakíthatnak ezáltal. Kiss Ernő, az ÁAK osztályvezetője azt is elmondta, hogy több olyan autópálya van, ahol nem épült leálló sáv, ezeken a helyeken a kapaszkodó sávokat leálló sávval kívánják kiegészíteni, és hat helyen bővíteni fogják a tehergépkocsi-parkolókat. Mindezek mellett a nagy forgalmú szakaszokon több helyen új térfigyelő kamerát helyeznek el. A beruházás kiemelt része lesz a két nagy forgalmú fővárosi bevezető szakasz - az M3-as és az M5-ös - középső elválasztó sávjában az úgynevezett passzív védelmi rendszer korszerűsítése beton terelőfalak építésével. A beruházások 2014 végére fejeződnek be.