BKK-botrány - két vezetőt kirúgtak a T-Systemstől

Nem múlt el következmény nélkül az e-jegyrendszer botránya: két felsővezető távozott már a rendszert fejlesztő T-Systemstől - értesült a HWSW.
Domokos Erika, 2017. szeptember 12. kedd, 23:01

A hírt a Magyar Telekom Nyrt. hivatalosan is megerősítette. Már nem dolgozik a vállalatnál Lakatos András, a T-Systems állami cégekért felelős üzletági igazgatója - ebben a szerepében ő írta alá a T-Systems részéről a BKK-val kötött új szerződést is -, valamint Takács József, a T-Systems informatikai biztonságért felelős igazgatója - írja a hwsw.hu.

Ezzel a nyár legnagyobb hazai informatikai botránya nem maradt személyi következmények nélkül - jegyzi meg cikkében a szakportál. A két vezető távozása jelzi, hogy a cég mennyire elégedetlen lehetett a botrányra adott válasszal.

A cég feljelentette azt a 18 éves fiatalembert, aki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) online jegyárusító rendszerében található biztonsági résre hívta fel azzal a figyelmet, hogy 50 forintért vásárolt magának bérletet. Az ügyben nyomozás indult, a vádat azonban később az ügyészség visszavonta.

Ennél sokkal komolyabb rések is tátongtak a védelmen - írja a hwsw.hu. Erre utal, hogy a 24.hu megszerezte a teljes (vagy közel teljes) regisztrációs adatbázist, a felhasználók személyes adataival. A rendkívül súlyos adatvesztés nyomán a T-Systems külső auditot indított és a hazai adatvédelmi hatóság, a NAIH is hivatalos vizsgálatot kezdeményezett - ennek eredményei még nem nyilvánosak - olvasható a szakportálon.

A T-Systems vállalta, hogy "saját költségén helyezi új platformra" az e-jegy rendszert.

HOZZÁSZÓLÁSOK