Az M3-as metróvonal járműparkjának és infrastruktúrájának teljes megújítása csak európai uniós források bevonásával, a 2014-ben kezdődő hét éves uniós finanszírozási időszakban kezdődhet el, ugyanakkor a vonal megbízható és biztonságos működtetése érdekében a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) és a BKV Zrt. már az idén megkezdte a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét, valamint folytatja a metrószerelvények biztonságosabbá tételét a független műszaki tanúsító cég által előírtaknak megfelelően - írta közleményében a BKK és a BKV. A sínekkel kapcsolatos munkálatok az éjszakai üzemszünetekben a tervek szerint zajlanak, a kritikus szakaszokat a BKV szakemberei folyamatosan ellenőrzik. Egy magát bennfentes szakembernek feltüntető, de névtelenségbe burkolózó levélíróra hivatkozva a Metróért Egyesületre azonban hamis állításokat terjeszt az interneten és a sajtóban a metró veszélyes állapotáról, amely alkalmas lehet az utasok megfélemlítésére is - vélik a közlekedési társaságok.

A levél legsúlyosabb állítása szerint a használt síneken hajszálrepedések találhatók. Ez az állítás azonban nem lehet igaz, mivel a BKV ezidáig csak új sínszálakat vásárolt, összesen 3000 méter hosszban, további 12000 méter ugyancsak új állapotú sínszál beszerzése pedig másfél hónap múlva esedékes. A használt sínek vásárlásával kapcsolatban még folynak a tárgyalások a MÁV-val, valótlan tehát az az információ, miszerint a használt síneken bárki hajszálrepedéseket találhatott volna - magyarázza közleményében a BKK és a BKV.

Az Alstom-szerelvények teljes körű beüzemelését követően az M2-es metróvonalról felszabaduló metrókocsik közül 20-at átirányítanak az M3-as vonalra.

Az M3-as metróvonal - úgy is, mint az ország egyik legnagyobb forgalmú vasútvonala - vasútbiztonsági szempontból is kiemelt jelentőséggel bír, épp ezért a főváros vezetése, a BKK és a BKV mindent megtesz annak érdekében, hogy biztonságos üzemeltetése a tervezett felújításig is fenntartható legyen - írták a cégek.