A jövő évben újabb hat nyilvános elektromos töltőállomást ad át Budapesten a terv szerint az Elmű-ÉMÁSZ és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a Figyelő és a Heti Válasz energiakonferenciáján. (Az Elmű-ÉMÁSZ 2010 szeptemberében nyitotta meg első "áramkútját" a fővárosban.)

A magyarországi villanyautózásban szintén szerepet vállaló E.On is átadta a maga első elektromos töltőállomásait októberben, és jelenleg is több - 2-3 céggel is tárgyalásban állunk az általuk üzembe állítandó e-autóflották áramellátásának biztosítása ügyében - mondta el Winkler János, az E.On Hungária Zrt. igazgatósági tagja. Emellett a cég tervezi a Budapest-Bécs útvonal elektromos kutakkal való fölszerelését is.

A fejlesztéseknél alapvető követelménynek kell lennie a kompatibilitásnak, ám a városi közlekedésben Vitézy szerint ezzel együtt sem a villamos energia üzemű személyautóké lesz a jövő, hanem a közösségi közlekedési formáké.

Radikális változásra van szükség Magyarország közlekedéspolitikájában a BKK vezetője szerint, aki azonban úgy véli, a finanszírozási problémák jelenleg akkorák a szektorban, hogy rövidebb távon nem lehet az alternatív üzemanyagok áttörésére számítani. Ezzel együtt a hatékonyságjavítás mellett a környezetvédelem is a legfontosabb szempontok között van; a fővárosi tömegközlekedés piacibb alapú átszervezésével létrejövő rendszerben a zöld megoldásokrét pluszpont jár majd - mondta Vitézy.

Vitézy szerint ugyanakkor Budapest nem áll rosszul az európai nagyvárosok mezőnyében - a reggel munkába induló emberek valamivel több mint 50 százaléka választja a közösségi közlekedést. Szokás kárhoztatni, hogy a tömegközlekedésre jelentős közpénzek mennek el, de ez máshol sem működik enélkül: Bécs, de még a kisebb lélekszámú Prága is jóval nagyobb összeget költ erre a célra - mondta az igazgató.