BUX
38018

Csapás a baloldali médiára: kiszáll tulajdonosa a Népszavából

Nehéz helyzetbe került a baloldali Népszava: svájci tulajdonosa nem tudja tovább finanszírozni a lapot, ezért a lap új befektetőt és előfizetőket keres.

MTI, 2014. június 24. kedd, 11:36

Csaknem tízezer új előfizetővel vagy havi 10-15 millió forintnyi támogatással lenne képes fennmaradni a lap, amely a kiadóval együtt mintegy hetven embert foglalkoztat. Ha ehhez nem jutnak hozzá, nagyjából két hónapig biztosított a működésük - mondta Láposi Elza, a kiadó ügyvezető igazgatója kedden sajtótájékoztatón (az MTI képén a kiadó ügyvezetője és Németh Péter, a lap főszerkesztője). Hozzátette, a baloldali pártok sem képesek támogatni őket, az MSZP is azt közölte velük, hogy miként tavaly, úgy idén sem tud hozzájárulni a működésükhöz.

Arról is beszámolt, hogy ismeretlen tettes ellen feljelentést tesznek közpénzek hűtlen kezelése miatt, mert szerintük sem az állami vállalatok, sem az állami pénzosztók nem a példányszámoknak megfelelően osztják el a támogatásokat a jobb- és baloldali lapok között. A közpénzeket a köz javára kell fordítani, nem ideológiai vagy pártalapon kell elkölteni - tette hozzá.

Jobboldalra másfél milliárdot pumpált az állam

Láposi Elza arcpirítónak nevezte azt, ami az állami hirdetések piacán folyik. Tavaly januártól idén júniusig a 14 ezres példányszámú, 140 éves múltra visszatekintő Népszava listaáron 29 millió forintnyi, a 45 ezer példányban eladott Népszabadság 91 millió forintnyi állami támogatást kapott, a Magyar Nemzet és a Magyar Hírlap pedig - amelyekből együttesen 45 ezret adnak el - összesen mintegy másfél milliárd forintot - közölte.

Az ügyvezető igazgató szerint "a rezsim tárháza" kifogyhatatlan a tekintetben, hogy miként lehet elnémítani médiumokat, csorbítani a véleményszabadságot. "A Népszavát úgy, hogy meghalasztanak bennünket" - fogalmazott az ügyvezető.

Németh Péter főszerkesztő azt hangsúlyozta: nem a jobboldali lapoktól szeretnék elvenni a támogatást, csak kiegyensúlyozottságot kérnek a források elosztásában. Szerinte egy normális országban megengedhetetlen, hogy a baloldali lapoktól elfordul az állami hirdetői piac, és utalt egy pletykára, amely szerint Orbán Viktor miniszterelnök tiltja a támogatásukat. A főszerkesztő olyan szolidaritást kért, amelyet nemrég az Origóval vagy a reklámadóval kapcsolatban már felmutatott a magyar sajtó.

A lap keddi számának címlapján is ezzel a kérdéssel foglalkozik, A Népszava felveszi a kesztyűt a Fidesz ellen címmel közölt cikket arról, hogy szerintük az Orbán-kormány mindent megtesz az ellenzéki média elhallgattatásáért.