Csapdában a magyar villanyautópiac

Több töltőpont kéne az elektromos autóknak, de ahhoz, hogy legyenek, több e-autó kéne. Probléma még, hogy a jelenlegi olcsó e-járművek hatótávolsága kicsi, tehát még a technológiának is fejlődnie kéne, hogy a kormány terveinek megfelelően 2020-ra harmincezer e-autó legyen forgalomban - derül ki az NRGreport Dinh Tamással, a KPMG Tanácsadó Kft. szenior menedzserével készített interjújából.
Szabó Dániel, 2017. július 31. hétfő, 10:01

A zöld rendszámos autók száma jelenleg 2-3 ezer között van, vagyis további 27 ezer elektromos (és hibrid) járműnek kellene 2017-ben és a következő három évben az utakon megjelennie, hogy ez a cél teljesüljön. Ez évente (2017-ben fél évvel számolva) közel 8 000 új elektromos meghajtású autót jelent, ami az évente az utakon megjelenő új autók (körülbelül 50 000) 15 százaléka - mondta el a szakember a portálnak arról, miért is ambiciózus cél kormányzati cél, hogy három éven belül 30 ezerre növekedjen a hazai e-autók száma.

Ugyanakkor nem légből kapott ötlet: az akkumulátortechnológia, rohamosan fejlődik, amely kiegészülve megfelelő pénzügyi és egyéb ösztönzőkkel, valamint segítő szabályozással egészül ki, megvalósítható lehet. Egyelőre a növekedést az határolja be, hogy az alacsonyabb árkategóriába tartozó autókra jellemző hatótávolság 120-150 kilométer, míg a hagyományos meghajtású autóknál ez 500-600 kilométer.

Ahhoz, hogy az elektromos autókat gazdaságilag kihasználják, és a tankolási, valamint a karbantartási költségeken megtérüljön az átállás, Dinh szerint  14-18 ezer kilométert kell futnia egy autósnak, vagyis hosszútávú közlekedésre is használnia kell. Ez viszont a töltőhálózat kiépültségétől függ, amelyben még itthon van lemaradás.

Áthidalandó probléma, hogy a töltési szokások teljesen mások, mint egy robbanómotoros kocsinál: a sofőrök inkább éjszaka otthon, vagy a munkahelyükön, netán parkolás közben teszik ezt. Így viszont megfontolandó lenne, hogy a kúthálózatok gyorstöltő-hálózata mellett a társasházakban, parkolóházakban építsék ki jobban a rendszert.

A Napi.hu együttműködik az NRGReport.com portállal.

 

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

V0LE, 2017.08.01 03:34

@RealMan: "Épül a gyáram és a fejlesztőközpontom..."

Hat persze :DDD

"A lényeg az, hogy ez annyit eszik amennyit í katalógus ír"

Egyetlen automnal sem erdekelt a fogyasztas, soha nem is szamolgattam. Amikor urul a tank akkor megyek es teletankolom, kb. ennyi.

"nem kell izgulnom, hogy az autópályán elfogy a kakaó és hol tudok akkut tölteni"

Nem is kell izgulni. A varosi villanyautok mennek siman 100-150km -t egy toltessel es ertelemszeruen nem tobbezer km -es utakra valok, a normalisak viszont elmennek 4-500km -t gond nelkul, annal tobbet pedig egyhuzamban csak a hulyek vezetnek. 3-400km utan megallsz pihenni, enni es mire vegzel, addigra feltoltodik az akksi es mehetsz tovabb.
Csak hogy a gyengebb elmejuek is ertsek mekkora tavolsag ez: BP-Siofok kb. 120km, vagyis oda- vissza, kis plusz maszkalassal 250km. Ezt ketszer megcsinalhatod egy feltoltessel. Ki a makkom ingazik ennyit napi szinten?

A kakaorol pedig annyit, hogy meg az olcso Tesla is allva hagyja a 3,6L -es crossoveredet :))

" Ilyen autóval nem jár minden második b.zi, ilyenből a világon pár tízezer van és nálunk is talán 50 db. "

Csakhogy nem konkretan a te autodrol beszeltunk, hanem a "crossover" -rol, ugyanis se markat se tipust nem irtal. Crossoverbol pedig eleg sok van, az a csorok SUV -ja. Olyan csodas autok tartoznak peldaul ebbe a kategoriaba mint a Dacia Duster, szoval talan ne buszkelkedj ezzel annyira :DDDD

"Nem villogni akarok ezzel, hanem nyugodtan közlekedni."

Azt bizony lehet egy 1.6 -os Astraval is :))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2017.07.31 12:37

@Rodent:
Nem, ennél drágább autóm is volt már, nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy ez annyit eszik amennyit í katalógus ír, nincs benne csaló német szoftver, nem kell izgulnom, hogy az autópályán elfogy a kakaó és hol tudok akkut tölteni. Ez amerikai autó és végre tetszik is megint valami. Ilyen autóval nem jár minden második b.zi, ilyenből a világon pár tízezer van és nálunk is talán 50 db. Nem villogni akarok ezzel, hanem nyugodtan közlekedni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2017.07.31 12:34

@Rodent:
Épül a gyáram és a fejlesztőközpontom - magyarok nélkül, amerikai pénzből, de ez rád mint magyarra nem tartozik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Rodent, 2017.07.31 11:11

@RealMan: Mellesleg ezzel a 3,6L -es motorral mit akartal bizonyitani? Hogy milyen gazdag vagy vagy mit? Aztan a crossover is oriasi szam manapsag... csak kb. minden masodik b.zi jar ilyennel, de ez ne zavarjon :DD

Vettel volna inkabb rendes autot, ha mar ezzel akarsz villogni :D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Rodent, 2017.07.31 11:08

@RealMan: Pedig azt igerted evekkel ezelott, hogy elorukkolsz valami csodalatos talalmanyoddal.... de mar megint nagyobb volt a szad mint az eszed. Es meg van pofad masok termeket lehurrogni. Gratulalok! :D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html