Diéta nélkül ígértek fogyást - hiba volt

A Reduline fogyasztószer megtévesztő hirdetései miatt 10 millió forintos bírsággal sújtották a forgalmazó TV Brands Kft.-t.
Napi.hu, 2014. november 12. szerda, 11:01

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a TV Brands Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és megtévesztő reklámokat tett közzé a Reduline 36® termékével kapcsolatban. A jogsértések miatt 10 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A TV Brands Kft. 2011 áprilisa és 2013 júniusa között a Reduline 36® termékével kapcsolatban intenzív reklámkampányt folytatott. A GVH - figyelembe véve az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal tájékoztatását - megállapította, hogy a Magyarországon orvostechnikai eszközként forgalomba hozott Reduline 36® termék gyógyászati segédeszköznek is minősül, így a termék hirdetésére vonatkoznak az ágazati, további reklámozási előírásokat részletező törvény előírásai is - írja közleményében a versenyhivatal.

A GVH döntése szerint a TV Brands a terméket

  • nem a termékkategóriára vonatkozó speciális szabályoknak megfelelően reklámozta, egyes kötelező tájékoztatási elemeket nem jelenített meg,
  • többek között az "Önnek nem kell mást tennie, csak folytatni a kúrát, és rendszeresen bevenni napi 2x2 kapszulát." szlogennel hirdette, amely ellentétes a használati útmutatóban szereplő előírásokkal, így azt az üzenetet közvetítette a fogyasztók felé, hogy a termék alkalmazásával megerőltetés, diéta és testmozgás nélkül is le lehet fogyni,
  • a természetesség tulajdonságával ruházta fel, arról adott tájékoztatást, hogy a termék "természetes módszer", illetve abban "100% természetes hatóanyag" található, azonban a Reduline 36® egyes összetevői vegyi, kémiai átalakításon esnek át.

A GVH versenytanácsa megtiltotta a jogsértő magatartások további folytatását, és 10 millió forint bírságot szabott ki.

A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltségekre alapozott. Súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő reklámok célcsoportja azon sérülékeny fogyasztói kör, akik testtömegükkel való elégedetlenségük révén az átlagosnál kiszolgáltatottabbak, könnyebben befolyásolhatóak. Enyhítő körülményként értékelte többek között, hogy a TV Brands a versenyfelügyeleti eljárás megindítását megelőzően megváltoztatta a kereskedelmi gyakorlatát - írta a GVH.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Bow-11Mano, 2014.11.12 13:35

Az összes ilyen szélhámos céget el kellene takarítani a piacról. Persze a sok fogyni vágyó is hajlamos bedőlni a bül-bül hangú jómadaraknak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tavasz2, 2014.11.12 11:31

Mellènyzsebb?l kifizetik... A t?bbi forgalmazo meg r?h?g, hogy ezek buktak meg...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html