Digitális átállás: semmit sem tudni a részletekről

Az Antenna Hungária most kezdődő újabb fejlesztésének köszönhetően ötven nagy városban a beltéri antenna is elég lesz a földfelszíni digitális sugárzás vételéhez.
Diószegi József, 2012. május 23. szerda, 12:51

Az Antenna Hungária (AH) a következő hónapokban jelentős hálózatfejlesztést hajt végre, öt közepes teljesítményű és tíz kis teljesítményű telephelyről indul el a digitális földfelsziszi (DVB-T) sugárzás. A fókusz a nagyvárosokon lesz: az országos szolgáltatás az ötven legnagyobb magyar város közül 47-ben beltéri vagy kültéri hordozható vétellel is elérhetővé válik az úgynevezett A és C Multiplex esetében - mondta Jean-Francois Fenech, az AH vezérigazgatója egy mai sajtótájékoztatón.

A MinDig TV szolgáltatás lakossági lefedettsége meghaladja a 98 százalékot. A B Multiplex (MinDig TV Extra Családi csomag) lefedettsége közel 87 százalékra emelkedik. A fejlesztésnek köszönhetően az említett településeken a beltéri antennával is jó minőségben elérhetőek lesznek a csatornák.

Az AH összességében 25 milliárd forintot költ a digitális átállással kapcsolatos fejlesztésekre, ebből finanszírozza a mostani fejlesztést is.

Semmit sem tudni az átállás időpontjáról

Az analóg lekapcsolás pontos ideje továbbra sem ismert, csak az tudható, hogy 2014 végéig megtörténik. A következő hetekben szükséges a részletek tisztázása, mivel a lekapcsolási stratégia nyilvánosságra hozatalának hiányában az érintett piaci szereplők jelentős tervezési bizonytalanságokkal szembesülnek.

A vezérigazgató azt is elmondta, hogy digitális földfelszíni televízió volt a leggyorsabban bővülő platform 2011-ben, több mint háromszáz ezer háztartás használja az ingyenes MinDig TV szolgáltatást. A fizetős, MinDig TV Extra a legnagyobb növekedést érte el a vezeték nélküli szegmensben, az előfizetők száma mára meghaladta a 63 ezret.

Egy év alatt mind az ingyenes, mind pedig a fizetős szolgáltatást igénybe vevők száma is megduplázódott. A fizetős szolgáltatásban az AH, és a negyedik szereplővé akarja felküzdeni magát a  (Jelenleg a lista élén az UPC áll, mögötte a Digi, harmadik pedig a T-Home).

HOZZÁSZÓLÁSOK