Durva adóemelésre készül a kormány

Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes szeptember 26-án nyújtotta be a környezetvédelmi termékdíjról szóló módosító javaslatát. E szerint a reklámhordozó papír 1 kilogrammjára kivetett adó az eddigi 85 Ft-ról 114 Ft-ra emelkedhet. Szakmai szervezetek szerint a plusz adóteher meghaladhatja az 1 milliárd forintot és csapást mérhet az áruházi reklámújságokra.
K. Kiss Gergely, 2017. október 5. csütörtök, 06:41

A Magyar Reklámszövetség és a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség azt az álláspontot képviseli, hogy a termékdíj emelése indokolatlan. Arra kérik a kormányt, hogy az előzetes szakmai egyeztetést ismét nélkülöző emelésről és annak mértékének okairól adjon tájékoztatást, valamint az ennek következményeit vizsgáló hatástanulmányt bocsájtsa az iparág rendelkezésére.

Az MRSZ és a DIMSZ közleménye szerint a közel 35 százalékos termékdíj emelés a direktmarketing tevékenységet folytató vállalatokat és a magyar sajtótermékek egy részét olyan többletteherrel sújtja, amely a 7,5 százalékos reklámadó mellett csaknem finanszírozhatatlanná teszi a vásárlói tájékoztatásban fontos szerepet betöltő reklámeszközök - az ingyenes reklámújságok, szórólapok, DM levelek -fenntartását, és áremelkedéshez vezet.

Az élelmiszer- és más (bútor-, barkács-, sportszer- stb.) üzletláncok több milliárd forintot költenek ingyenes reklámújságok előállítására. A termékdíj ilyen mértékű emelése e tájékoztató eszközök számának csökkenését eredményezheti, amely a fogyasztók alulinformáltságához vezet, akadályozva a tudatos vásárlói magatartást. A termékdíj növelése becslésekre alapozva a teljes magyar piacra vetítve több mint 1 milliárd forint többlet adó terhet jelenthet, amely jó részét az érintett piaci szereplők kénytelenek lesznek beépíteni a termékek árába, ezzel áremelkedést generálva nemcsak a napi fogyasztási cikkek tekintetében.

Az elmúlt évek szakmai egyeztetést nélkülöző, iparágat sújtó szabályozásai - reklámadó, bónusz törvény, közterület extra adóztatása, a településkép védelmi törvény és többszöri kiegészítése, az infotörvény módosítása, termékdíj - továbbra is nagymértékű bizonytalanságot okoznak a piacon - írják a közleményben.

A kormány áprilisban már megpróbálta egy drasztikusabb eszközzel korlátozni a reklámújságokat, a javaslatot azonban akkor elvetették.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rigolya, 2017.10.06 13:16

A politikai szenny persze ömölhet ingyen a postaládába.

De a bolti reklámújság ne.

Egyiket se imádom, de az utóbbi legalább néha hasznos!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

reszeloaladar, 2017.10.05 18:34

Most majd jön a hiszti, hogy ellehetlenül a szemétgyártás.100 milliókat költöttek arra, hogy az akciós Borsodi most 189 Ft helyett csak 159Ft amíg a készlet tart?
A papír meg tömíti a postaládát, a ház oldalára kitéve, hogy reklámújságot nem kérnek és nem is végzi mind a szelektív kukában. Ideje ezt megoldást elfelejteni. A nyugdíjasoknak meg mást kell kitalálni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: http://www.napi.hu/info/adatvedelem.html